השיעור של קארלי פיורינה: כשרצים לנשיאות רושמים את כל הדומיינים

מנכ"לית HP לשעבר הכריזה השבוע שהיא מתמודדת על ראשות המפלגה הרפובליקנית ואז השתלטו על דומיין שלה כדי לספר כמה אנשים היא פיטרה ב-HP

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
קארלי פיורינה, בחודש שעברצילום: אי־פי

קארלי פיורניה למדה השבוע שיעור, שעשוי להיות חשוב לפוליטיקאים מתחילים - קנו את כל שמות הדומיין שעלולים להיות קשורים אליכם. אחרת, מישהו עלול לפתוח אתר עם השם שלכם (carlyfiorina.org) בדיוק כשהחלטתם לרוץ לנשיאות ולספר על העבר שלכם ב-HP - כלומר על 30,000 העובדים שפיטרתם.

"קארלי פיורינה שכחה לרשום את הדומיין הזה. אז אני משתמש בו כדי לספר לכם כמה אנשים היא פיטרה ב-HP", כתב מקים האתר שממשיך לאחר מכך ברשימה ארוכה להחריד של אמוטיקונים עצובים שמסמלים את כל המפוטרים.

אחרי גלילה ארוכה מאוד מגיעים לתחתית הדף שבו נכתב "זה 30,000 אנשים שהיא פיטרה. ומה היא אמרה שהיתה עושה אחרת? הייתי עושה את זה הרבה יותר מהר". מלבד זאת, תוכלו למצוא בו את דף הבונוס הזה.

צילום מסך

באתר politifact.com ציינו כי בעוד שהמספרים די מדויקים, הסיפור שמאחורי ציטוט קצת יותר מורכב - בראיון ב-2005 למגזין פורצ'ן שהתייחס לגל פיטורין בחברה, פיורינה אמרה כי היו כמה אנשים שהיתה צריכה לפטר מהר יותר.

את האתר יצר מייקל לינק, תומך המפלגה הדמוקרטית ואחראי אסטרטגיה בתחום הדיגיטל באיגוד עובדי השירותים הבינלאומי. הוא אמר לאתר The Hill כי מדובר ביוזמה אישית שאין לה קשר לעבודתו. 

פיורינה עצמה התייחסה לאתר בדבריה באירוע Disrupt של אתר TechCrunch ואמרה כי אי אפשר לקנות את כל שמות האתרים הקשורים בשמה. "אולי היינו צריכים לנסות, אבל לא עשינו זאת".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ