שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הבימה חויב לשלם פיצויים בסך 2,000 שקל על שליחת ספאם

התיאטרון שלח בשנה שעברה ארבע הודעות פרסומיות ב-SMS לאדם שרכש כרטיסים למופע; השופטת קבעה כי השליחה נעשתה בתום לב, אך בניגוד לחוק

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

תיאטרון הבימה חויב השבוע לשלם פיצויים על משלוח דואר פרסומי לאדם שרכש כרטיסים לתיאטרון. לטענת התובע, יוסף חיים דרדיגר, התיאטרון שלח לו ארבע הודעות פרסומיות ב-SMS בשנה שעברה מבלי לקבל את הסכמתו. במשפט דרש פיצוי של 1,000 שקל להודעה. 

נציגי התיאטרון טענו ששליחת ההודעות נעשתה בהסכמה, כיוון שדרדיגר רכש כרטיסים להצגה ב-2011, ואז העביר את פרטיו. לדבריהם, הפרסום התייחס לשירות דומה לזה שכבר נרכש על ידי דרדיגר בעבר. בנוסף טענו שלמרות שהתובע יכול היה לבקש שיסירו את פרטיו, לא עשה זאת, אלא השיב בהודעת SMS "הסר". בתגובה טען לבית המשפט כי לא נכנס ללינק שבהודעות מחשש שמכשירו ידבק בוירוסים.

צילום: אביעד בר נס

בפסק הדין, שפורסם באתר איגוד האינטרנט הישראלי העוקב אחר הפסיקה בנושא ספאם, קבעה שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, אפרת בוסני, שההודעות שנשלחו לתובע היו תוכן פרסומי, ושהתיאטרון היה צריך לקבל הסכמה מפורשת ובכתב על מנת לשלוח אותן. עם זאת, התרשמה השופטת שהדבר נעשה בתום לב, ולכן פסקה שעל התיאטרון לשלם לתובע פיצוי בסך 2,000 שקל, שמהווה לדבריה הרתעה אפקטיבית ולא ענישה.

מתיאטרון הבימה נמסר בתגובה: "כבוד השופטת קבעה בפסיקתה כי התיאטרון הלאומי הבימה פעל בתום לב במקרה המוזכר, וכי היה על התובע להסיר את שמו מרשימת התפוצה כבר בתחילה וכנהוג, וזאת כדי לחסוך את עוגמת הנפש שנגרמה לו ולתיאטרון. אי לכך, פסקה השופטת פיצוי חלקי בלבד שיועבר לתובע ובכוונתנו לכבד את פסק הדין ולהמשיך ולפעול על פי החוק".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ