טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הבימה חויב לשלם פיצויים בסך 2,000 שקל על שליחת ספאם

התיאטרון שלח בשנה שעברה ארבע הודעות פרסומיות ב-SMS לאדם שרכש כרטיסים למופע; השופטת קבעה כי השליחה נעשתה בתום לב, אך בניגוד לחוק

תגובות

תיאטרון הבימה חויב השבוע לשלם פיצויים על משלוח דואר פרסומי לאדם שרכש כרטיסים לתיאטרון. לטענת התובע, יוסף חיים דרדיגר, התיאטרון שלח לו ארבע הודעות פרסומיות ב-SMS בשנה שעברה מבלי לקבל את הסכמתו. במשפט דרש פיצוי של 1,000 שקל להודעה. 

נציגי התיאטרון טענו ששליחת ההודעות נעשתה בהסכמה, כיוון שדרדיגר רכש כרטיסים להצגה ב-2011, ואז העביר את פרטיו. לדבריהם, הפרסום התייחס לשירות דומה לזה שכבר נרכש על ידי דרדיגר בעבר. בנוסף טענו שלמרות שהתובע יכול היה לבקש שיסירו את פרטיו, לא עשה זאת, אלא השיב בהודעת SMS "הסר". בתגובה טען לבית המשפט כי לא נכנס ללינק שבהודעות מחשש שמכשירו ידבק בוירוסים.

אביעד בר נס

בפסק הדין, שפורסם באתר איגוד האינטרנט הישראלי העוקב אחר הפסיקה בנושא ספאם, קבעה שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, אפרת בוסני, שההודעות שנשלחו לתובע היו תוכן פרסומי, ושהתיאטרון היה צריך לקבל הסכמה מפורשת ובכתב על מנת לשלוח אותן. עם זאת, התרשמה השופטת שהדבר נעשה בתום לב, ולכן פסקה שעל התיאטרון לשלם לתובע פיצוי בסך 2,000 שקל, שמהווה לדבריה הרתעה אפקטיבית ולא ענישה.

מתיאטרון הבימה נמסר בתגובה: "כבוד השופטת קבעה בפסיקתה כי התיאטרון הלאומי הבימה פעל בתום לב במקרה המוזכר, וכי היה על התובע להסיר את שמו מרשימת התפוצה כבר בתחילה וכנהוג, וזאת כדי לחסוך את עוגמת הנפש שנגרמה לו ולתיאטרון. אי לכך, פסקה השופטת פיצוי חלקי בלבד שיועבר לתובע ובכוונתנו לכבד את פסק הדין ולהמשיך ולפעול על פי החוק".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות