שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

פייסבוק נפרדת מתיקיית ה-Other

החברה הודיעה שתאפשר לשלוח הודעה לכל משתמש באמצעות המסנג'ר גם מבלי לדעת את מספר הטלפון שלו

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

"להפקות חדשות מחפשים פנים חדשות";  "חייגו עכשיו 1-700-שקרכלשהו המשלוח חינם בתאבון"; "Heloo dear, It will be nice if we can get to know ourselves, for true friendship" - הן רק חלק קטן מההודעות שמצאתי בביקור החצי שנתי בתיקיית ה-"Other" שלי בפייסבוק, או בשמה השני פח אשפה של הודעות ספאם. הלילה הודיעה החברה כי ימיה של התיקייה ספורים.

התיקייה, שמדי פעם דווקא הסתירה הודעות חשובות בין ערימות הזבל, תיעלם במסגרת מהלך של החברה, שנועד כדברי דייוויד מרקוס,  סגן נשיא האחראי על תחום המסנג'ר בפייסבוק, לאפשר למשתמשים "לשכוח ממספרי טלפונים", ולאפשר להם להגיע לכל אדם בעולמה של פייסבוק אם אתם יודעים את שמו (וכמובן, אם הם משתמשים בשמם האמיתי בהתאם לדרישת החברה).

במקום תיבת ה-Other, פייסבוק מוסיפה לאפליקציית המסנג'ר שלה את מה שהיא מכנה Message Requests. מדובר בהודעות של אנשים שאינם מקושרים אליכם בפייסבוק או במסנג'ר, והן יופיעו בתחילה בבקשות בראש עמוד המסנג'ר, עם כמה פרטים על השולח.

בשלב זה אתם יכולים להחליט אם להשיב תשובה - ואז הההודעה הופכת לשרשור הודעה רגיל, או להתעלם - ואז ההודעה מועברת לתיקיית "בקשות שסוננו".

בניגוד להודעות רגילות, שולח ההודעה לא יקבל חיווי לכך שקראת את ההודעה. אם כי לנוכח מיקומן הבולט של ההודעות האלה, קל להבין אן מישהו סינן את ההודעה שלך.

"הכללים פשוטים", הסביר מרקוס. "אם אתם חברים בפייסבוק, אם יש לכם את פרטי הקשר בטלפון ואלה מסונכרנים, או אם יש לכם שרשור הודעות קיים, ההודעות החדשות מאותו שולח ינותבו לתיבת האינבוקס שלכם. כל דבר אחר יהפוך עכשיו לבקשת הודעה, מינוס ניסיונות לספאם, שבהם נמשיך להילחם בלי רחמים".

כפי שמרקוס ציין, אחת המטרות המוצהרות של פייסבוק היא לאפשר למשתמשים לדלג על מספרי הטלפון, ובכל זאת להגיע לכל משתמש ברשת. הרעיון אכן נראה מלא בפוטנציל בימינו, כשהודעות וואטסאפ ומסנג'ר תופסות מקום חשוב יותר ויותר, בעוד שיחות ואפילו הודעות SMS מאבדות פופולריות.

ב-2013 פייסבוק החלה בניסוי לגביית כסף ממשתמשים שרצו לוודא שהודעות ששלחו לאנשים שלא ברשימת החברים שלהם לא הגיעו לתיקיית ה-other. בתשובה לשאלת "הארץ" נמסר מהחברה כי השימוש בתכונה היה נדיר יחסית והם הגיעו למסקנה שהשיטה החדשה יעילה יותר ועל כן לא יתקבלו דרישות תשלום.

צילום מסך: כך תיראה התכונה החדשה שתחליף את תיקיית ה"אחר" במסנג'ר של פייסבוק
כך תיראה התכונה החדשה שתחליף את תיקיית ה"אחר" במסנג'ר של פייסבוקצילום: פייסבוק

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ