שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

טוויטר מנסה למשוך עוד משתמשים עם לבבות, ומעצבנת את הקיימים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
כך נראה כפתור הלייק החדש של טוויטר
כך נראה כפתור הלייק החדש של טוויטר

טוויטר. זוכרים אותה? הרשת החברתית הזאת ששמעתם עליה, אבל עדיין מנסים להבין מה לעזאזל הקטע שלה. ובכן, זה בדיוק המצב שהיא מנסה לשנות, בניסיון להתמודד עם ההצלחה הפנומנלית של פייסבוק. אתמול היא אף הציבה תחרות משמעותית בתחום בו פייסבוק מתמחה כבר שנים: לשנות את הממשק ולעצבן את המשתמשים.

טוויטר העזה לגעת באחד מהאלמנטים העיצוביים הוותיקים של הרשת - כפתור ה-favorite, אלמנט ותיק ואהוב על המשתמשים, שכמו הלייק בפייסבוק משמש להביע שלל רגשות בלחיצת כפתור. מתמיכה בעמדת הכותב, דרך אמפטיה ועד "אופס, הטלפון היה בכיס, נלחץ לי בטעות. בחיי".

אבל העובדה שהפונקציה של הכפתור דומה לזו של כפתור הלייק לא מצדיקה בעיני המשתמשים לקרוא לו כפתור לייק, כפי שהחליטה טוויטר אתמול. החברה הוסיפה חטא על פשע כשהחליפה את עיצוב הכוכב בצורה של לב (כמו באינסטגרם - עוד נכס של פייסבוק), בתוספת אנימציה חמודה בעת הלחיצה.

"אנחנו משנים את אייקון הכוכב של favorites ללב והם ייקראו לייקים", כתב אקרשן קומאר, מנהל מוצר בטוויטר בבלוג של החברה. "אנחנו רוצים להפוך את טוויטר קלה ומתגמלת יותר לשימוש, ואנחנו יודעים שלפעמים כוכב יכול להיות מבלבל, במיוחד למשתמשים חדשים. אתה יכול לאהוב הרבה דברים, אבל לא הכל יכול להיות הפייבוריט שלך".

"הלב לעומת זאת, הוא סמל אוניברסלי שמהדהד בין שפות, תרבויות ואזורי זמן. הלב הוא יותר אקפסרסיבי, ומאפשר לך לבטא קשת של רגשות ולהתחבר בקלות לאנשים. בניסויים שלנו, גילינו שאנשים אוהבים אותו".

במילים אחרות, טוויטר, שתמיד היתה רשת פחות נגישה ונוחה למשתמשים מפייסבוק, מנסה להגדיל את בסיס המשתמשים בכל דרך אפשרית. על פי דיווח של re/code מספטמבר החברה אף שוקלת להגדיל את מספר התווים בהודעות ברשת מעבר ל-140 התווים שהפכו לסימן ההיכר של טוויטר. המנכ"ל ג'ק דורסי, שהפך רק בחודש שעבר למנכ"ל קבוע אחרי כמה חודשים ששימש כמנכ"ל זמני, עומד בפני אתגר משמעותי ביותר, בצל האטה בצמיחה של הרשת ודו"חות כספיים שהובילו לירידה חדה במחיר מניית החברה.

אבל במבחן המציאות התברר שהגולשים בטוויטר לא מסכימים עם החברה. בסקר של @polls מבית באזפיד 87% מעשרות אלפי השיבו שהם מעדיפים את הכפתור הישן. זה לא עצר בסקר כמובן ומשתמשים רבים התלוננו על מה שהם תופסים ככפתור מצועצע, שמתאים אולי לרשתות חברתית לילדים. לא לרשת שתמיד היתה עם היד על הדופק, ומשכה מנהיגים ובעלי תפקידים מכל העולם - כולל ממקומות בהם הרשת חסומה, כמו איראן. בינתיים, מפתח זריז כבר הספיק ליצור תוסף לכרום שמחזיר את הכוכבים האהובים בחזרה.

אבל אם ללמוד מהשיעורים התכופים של פייסבוק בשינויי ממשק שעצבנו משתמשים,לא בטוח שהמשתמשים הוותיקים יצליחו לשנות את דעתם של דורסי ושאר בכירי טוויטר שמנסים לפנות דווקא לקהלים חדשים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ