הספאם של "הבימה": בקשה לתביעה ייצוגית על סך 10 מיליון שקל נגד התיאטרון

אחרי שהתיאטרון נאלץ לשלם פיצויים בשני מקרים קודמים, תובעת נוספת מתלוננת שקיבלה 20 הודעות פרסומיות, וגם בקשת הסרה לא הועילה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

בקשה לתביעה ייצוגית נגד תיאטרון הבימה על שליחת ספאם ללא הסכמת המקבלים הוגשה החודש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. סכום הפיצויים בתביעה, אם תוכר כייצוגית, עומד על עשרה מיליון שקלים. 

התובעת, מעין כהן, מציינת בכתב התביעה כי אף שמעולם לא הסכימה בכתב או בעל פה לקבל מסרים פרסומיים מהתיאטרון לטלפון הנייד שלה, נשלחו אליה 20 מסרונים פרסומיים בין החודשים אפריל לספטמבר האחרונים. בחלק מהמקרים אף נשלחו אליה שתי הודעות ביום. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יעקב שדה, נטען עוד כי המסרונים נשלחו מ-15 מספרי טלפון שונים כך שהם נפתחו בכל פעם בתיבות שיחה חדשות בסלולרי שלה ומבלי שייווצר רצף ביניהם.

תיאטרון הבימה. הצדדים דיווחו על הקשבה הדדית
תיאטרון הבימה. הצדדים דיווחו על הקשבה הדדיתצילום: אביעד בר נס

לפי התביעה, למרות ששלחה בקשת הסרה בסוף ספטמבר, כהן המשיכה לקבל בחודשים הבאים מסרים פרסומיים מהתיאטרון. פניותיה למחלקת פניות הציבור בתיאטרון הן באופן עצמאי והן באמצעות עורך דינה לא נענו לפי כתב התביעה, שבו מתוארת מסכת דומה שעברו שני לקוחות נוספים שלא נתנו הסכמתם לקבלת המסרונים.

לתיאטרון ניתנו שלושה חודשים להגיב לכתב התביעה ועל בית המשפט יהיה להחליט האם להכיר בה כייצוגית. עו"ד שדה אמר ל"הארץ" כי אם יחל הליך משפטי נגד התיאטרון תבקש התביעה לחשוף את מספר הלקוחות שקיבלו מסרונים דומים מהבימה ואת מספר המסרונים שנשלחו אליהם, כך שניתן יהיה להעריך את גודל הפיצוי, שאומדנו עתה הוא עשרה מיליון שקלים.

התביעה של כהן מגיעה לאחר שהתיאטרון כבר נדרש לשלם פיצויים לפי חוק הספאם בשני מקרים שונים השנה. במקרה הראשון, בחודש מאי, שילם התיאטרון אלפיים שקל ללקוח על משלוח מסרים פרסומיים ללא אישור. אז התרשמה השופטת שהדבר נעשה בתום לב. ואולם, ככל הנראה, הבימה המשיך לשלוח הודעות פרסומיות, ובאוקטובר השנה הורה בית המשפט לפצות צעיר תושב תל אביב ב-3,200 שקל, ובנוסף גם דרש בית המשפט לתביעות קטנות כי התיאטרון ישלם את הוצאות המשפט.

מהבימה נמסר כי "התיאטרון הלאומי הבימה קיבל את התובענה ויגיב לביהמ"ש כמקובל". דובר התיאטרון נשאל גם מדוע הם ממשיכים לשלוח דואר זבל למרות הפסיקות הקודמות, ועל כך השיב "אין לנו כל עניין להמשיך בשליחת הודעות ספאם וכפי הנראה הדבר נעשה בשוגג".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ