הפרויקט שייקח אתכם למסע מוזיקלי בזמן

פרויקט חדש של אתר פוליגרף יספר לכם איזה להיטים הגיעו לראש המצעדים ב-58 השנים האחרונות

עודד ירון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"The Evolution of music Taste"
"The Evolution of music Taste"
עודד ירון

פרויקט שיצא לאחרונה לוקח אתכם לסיור ויזואלי במצעדי הפזמונים של כמעט שישים השנה האחרונות. "The Evolution of music Taste" של אתר פוליגרף עוקב אחר חמשת המקומות הראשונים במצעדים מאז 1958.

הפרויקט כולו בנוי כגרף חי שמתקדם לאורך הזמן. כאשר לוחצים פליי, הוא מתחיל לנגן את השירים שהגיעו למקום הראשון. כל שיר מקבל הזדמנות בהתאם לזמן שהוא בילה במקום הראשון במצעד. כך למשל ישנם שירים שאפשר ממש לשמוע קטעים משמעותיים. במקרים אחרים בקושי תספיקו להבחין בשיר לפני שהוא יחזור וייעלם עמוק בתהום הנשייה.

אתר פוליגרף מגדיר את עצמו כ"הוצאה שמעוררת שיחות ברזיה על נושאים מורכבים". באתר מסבירים כי הם "נמנעים מחיבורים ארוכים ומייגעים בכל מחיר, משתמשים בקוד, ויזאוליה ואנימיציה כדי לבנות סוג אחר של סיפור, כזה שמונע בידי הקוראים, בר הטמעה ובקוד פתוח". במילים אחרות, הם בונים פרויקטים מרשימים שמתבססים על דאטה. הפרויקט האחרון למשל, פותח בידי מאט דניאלס, ועוצב בידי הסטודיו "Use All Five".

בין היצירות הקודמות שלהם אפשר למצוא פרויקט דומה שמוקדש להיסטוריה של ההיפ הופ ומתחיל בשנת 1989. פרויקט אחר שהוקדש לסרטים מפרק את הדיאלוג לפי מין ב-2,500 להיטים בארה"ב, ובוחן כמה מהדיאלוג בוקע מפי גברי וכמה מנשי בכל סרט. לא מפתיע לגלות עדיפות מוחצת לטקסטים גבריים.

הם ביצעו חיתוכים נוספים בדאטה, למשל לפי גיל הדוברים והדוברות וגילו בין היתר את ההטיה לטובת שחקניות צעירות: בעוד ששיעור הטקסטים של נשים וגברים בין הגילאים 32 ל-41 היה דומה (32% מכל הטקסטים), העמודה הגבוהה ביותר לנשים היתה בין הגילאים 22 ל-31 (38%). לגברים לעומת זאת, הבשילו מאוחר יותר - 39% מהטקסטים נאמרו בפי שחקנים בין הגילאים 42 ל-65.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ