בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"35 דקות בפקקים, נגד כל היגיון תחבורתי, רק כדי להפוך לעכבר ניסויים של ווייז"

נהג שסטה ממסלולו ונתקע חצי שעה בפקקים כדי לקחת טרמפיסטית גילה שמדובר בעובדת החברה שעורכת בדיקות לשירות; ווייז: לא מדובר בניסוי סודי, הנהג קיבל את כל המידע הנדרש טרם הנסיעה

63תגובות

חברת ווייז של גוגל השיקה בשנה שעברה את RideWith, שירות איסוף טרמפים, שפוזל לתחום של חברות כמו אובר ו-Lyft. השירות משדך בין טרמפיסטים שמוכנים להשתתף בהוצאות הנסיעה לנהגים שמחפשים לעשות משהו טוב וכאמור, לקבל בתמורה גם השתתפות בהוצאות. ווייז ממשיכים לעבוד על שיפור RideWith, אבל לפחות נהג אחד יצא מאוד לא מרוצה מהמאמצים הללו של החברה.

לירון פיין, תושב מודיעין, התנסה לראשונה בשירות אתמול. הוא תכנן לצאת מהעבודה בהרצליה הביתה, כשקיבל הודעה של RideWith על נוסעת שנמצאה במרחק 8 דקות לפי ההערכות של האפליקציה. אבל הנוסעת היתה בעצם במגדלי עזריאלי, ועם הפקקים הנסיעה התארכה ליותר מחצי שעה, ובעוד שהוא חשב שהוא עומד לסייע לסטודנטית תפרנית, התברר לו שמדובר בעצם בעובדת של החברה שעוסקת בבחינה של השירות. לאחר שפיין כתב על כך בפייסבוק, הפוסט שלו זכה למאות שיתופים ויותר מאלף לייקים.

"שכנה ממודיעין צריכה עזרה? וגם יש השתתפות בהוצאות הדלק? נראה לי בדיוק הצ'אנס הנכון גם לעשות מעשה טוב וגם לצאת מורווח", הוא כתב בפוסט שהעלה לפייסבוק. "וזה רק 8 דקות עיכוב, שמה זה בכלל שטויות. קדימה, לקחתי. פעם ראשונה בחיים. בואו ננסה פיצ'ר חדש. קצת מרגש, האמת".

עם הפקקים הוא עוד הסתדר, אבל מה שבאמת עצבן אותו היתה העובדה שמדובר בעובדת ווייז בתפקיד. "אנחנו עושים בדיקות לאפליקציה, מנסים אותה, משפרים אותה", סיפרה לו. "לקח לך יותר זמן מהצפוי להגיע אלי, אנחנו צריכים לשפר את זה".

בנוסף, היא אמרה לו כי הוא עדיין לא יכול לקבל את התשלום שמגיע לו - על סך 32.5 ש"ח - זאת מפני שהאפליקציה משלמת רק לאחר שהנהג עובר את קו ה-50 ש"ח.

בנוסף, פיין הזכיר בפוסט את כתבת TheMarker שהתפרסמה עם השקת השירות בשנה שעברה ובה צויין כי במקרה של תאונה הוא והנוסעת לא יהיו מבוטחים. "אם יקרה משהו חלילה - אין כיסוי ביטוחי. הם גורמים לאנשים לעשות עבירה פלילית. הציבור עלול להיפגע. הפוליסה אינה מכסה תאונה, ואנשים לא יקבלו פיצוי", אמר לענבל אורפז קובי צרפתי, מבעלי אגוז סוכנות לביטוח ולשעבר יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטרי בלשכת סוכני הביטוח.

מווייז נמסר בתגובה:

וויז הודיעה לאחרונה על השקת פיילוט לנסיעות משותפות וכנהוג בפיילוט, מבצעת החברה בדיקות על מנת לשפר את השירות ולהביאו לאיכות גבוהה. בתוך כך, לוקחים גם עובדי החברה חלק בפיילוט הציבורי, ומבצעים נסיעות כמו כל נוסע אחר שמשתמש בשירות לנסיעה מהבית או ממקום העבודה. אין שום ״ניסוי סודי״. הנוסעת הודיעה לנהג על עובדת היותה עובדת וויז מתוך מטרה לקבל משוב אודות השירות ותו לא.

הנהג קבל טרם הנסיעה את מלוא המידע הנדרש, ובחר לאסוף את הנוסעת בהתאם. המידע שנמסר לו התייחס לזמן הסטיה במסלול נסיעתו הכולל ממקום הימצאו לנקודת היעד ולא את זמן הנסיעה לנקודת האיסוף  (למען הסר ספק, נוספו 8 דקות לזמן הנסיעה הכולל עד ליעד הסופי ולא עד למקום האיסוף).

בניגוד לנטען בפוסט הנהג זכאי להחזר הוצאות בגין הנסיעה כפי שסוכם עם קבלתה. עם זאת, וכפי שידוע לאלפי הנהגים המשתמשים באפליקציה וכמקובל במערכות מבוססות תשלומים, קיים סכום צבירה מינימלי בסך  50 שקלים לשם ביצוע העברת התשלום. חרף זאת, אם הנהג (או כל משתמש אחר) בוחר לעזוב את השירות ולא לעשות בו שימוש נוסף - סכום הנסיעה שנצבר לזכותו יועבר לו גם אם לא עבר את סכום הצבירה המינימלי.

אנו מתייחסים בכובד ראש להערות שמתקבלות בקשר לשירות ופועלים באופן שוטף כדי לשפרו. בישראל פועלת כבר קהילה משגשגת של משתמשי waze carpool אשר לוקחים חלק בפיילוט ההשקה של השירות ונהנים מיתרונותיו ומעצם היותם חלק משירות חדשני זה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו