העורכים האנושיים נעלמים מהנושאים החמים של פייסבוק

בעקבות ביקורת על הטיות פוליטיות, הודיעה הרשת החברתית כי היא עורכת שינויים באופן שבו היא מציגה את הנושאים החמים ברשת

רויטרס
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רויטרס

פייסבוק שינתה את כלי הנושאים החמים (Trending Topics) שמציג למשתמשים את הנושאים המדוברים ביותר של היום, באופן שהופך אותו יותר אוטומטי ומצמצם את האפשרות להטיות אנושיות.

העדכון הוא הניסיון האחרון של פייסבוק בחודשים האחרונים להבליט את הנייטרליות שלה. הכלי ספג ביקורת חריפה במאי לאחר שדיווחו טען כי העורכים של הרשת צנזרו חדשות שמרניות. הדיווח הוביל לדרישה של חברי קונגרס רפובליקאים להגדלת השקיפות של הרשת החברתית.  החברה מסרה מאז כי בדיקה פנימית לא מצאה כל עדות להטיות.

איש מחזיק טלפון נייד
צילום: בלומברג

כלי הנושאים החמים מציג בפני משתמשים את הסיפורים והנושאים המדוברים ביותר בצד דף הבית, בתוספת הסברים בני משפט אחד. כדי לסלק את האפשרות להטיה, פייסבוק אמרה כי לא תסמך יותר על עורכים אנושיים שיכתבו את התיאורים לנושאים, ובמקום זאת תציג את הנושאים ואת מספר האנשים שדנים בהם.

פייסבוק מסרה באימייל כי צוות הנושאים החמים יהיה ממוקד יותר במומחיות טכנית, מאחר שאין כבר צורך בעורכים שיכתבו את התיאורים. החברה לא אמרה אם היא מפטרת עובדים.

פייסבוק טוענת שהיא פלטפורמה נייטרלית, אבל ההשפעה הפוליטית שלה מעוררת בחינה מדוקדקת, בעיקר לאור הגידול במספר המשתמשים. יש לה 1.7 מיליארד משתמשים ברשת החברתית, ומחקרים הראו שיש לה כוח השפעה על התנהגות של אנשים, החל מחתימה על כרטיסי התרמת איברים וכלה בעידוד בחירות.

אחרי הדיווח במאי, החברה הסבירה בפוסט ארוך כיצד עובד כלי הנושאים החמים, וזו היתה הפעם הראשונה שבה היא עשתה זאת. פחות משבועיים לאחר מכן, החברה מסרה כי היא שינתה כמה תהליכים בתחום והסבירה את השינויים במאמץ להגברת השקיפות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ