טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

טיפ קטן שיחסוך לקוראים שלכם ניסיונות עקרים לקריאה בין השורות

במקום לתת לקוראים לנחש למה השארתם חללים לבנים בטבלה, תסבירו להם - זה יחסוך להם הרבה תהיות ובלבול

תגובות

קריאה בין השורות היא מיומנות חשובה בהבנה של טקסטים. לפעמים, הדברים שלא נכתבו חשובים לא פחות מאלה שנכללו בטקסט. זה לא רלוונטי רק למאמרים או כתבות, אלא גם לכלי העברת מידע כמו טבלאות או אינפוגרפיקה. כשאתם יוצרים תוכן מהסוג הזה, כדאי לזכור איך אנשים נוהגים לקרוא אותו, מה הם מצפים לראות, ולמה דברים זניחים לכאורה כמו עמודות ריקות דורשים לעתים הסבר.

הולדתו של הפוסט באירוע קטן וזניח בקיבוץ העירוני הקטן שבו אני חי. בכל ערב שבת אנחנו אוכלים ביחד ומתאמים את המשימות באמצעות גליון משותף.

לקיבוץ שלנו הגיעו השבוע שני תושבים חדשים שביקשו להשתתף בארוחת הערב. אשתי ואני רשמנו אותם בטבלה אבל לא רשמנו להם משימה כי הם עדיין "על הארגזים" (השורה האחרונה המסומנת). כשרשמנו אותם בטבלה אמרתי לאשתי שצריך לרשום הערה למה לא רשמנו להם משימה והיא אמרה שלא צריך.

למחרת, בקבוצת הווטסאפ של הקיבוץ נשאלה שאלה למה לא נרשמה להם משימה (כמקובל) והסברתי.

רשימה פשוטה לכאורה
חנן כהן

ייצוג מידע הוא מומחיות שכוללת בתוכה גם ייצוג מידע חסר.

כאשר אנשים מסתכלים על מידע, הם בונים במוחם תבניות שבאמצעותן הם מסתכלים עליו. כאשר המידע שעליו הם מסתכלים לא מתאים לתבנית, הם מעלים השערות לסיבות שגרמו לכך. אם המידע חסר, הם יכולים לנחש שהכותב שכח לכתוב את המידע או שהמידע נמחק בעקבות תקלה.

אני לא המצאתי את זה. מנסיוני רב השנים בקריאת מידע טכני למדתי לזהות פרסומים של ארגונים המבינים את ההתנהגות של צרכני המידע שלהם ומקדישים תשומת לב גם למידע החסר.

כשחיפשתי דוגמה התמקדתי ישר בחברת IBM הותיקה ולא הייתי צריך להתאמץ כדי למצוא.

החיפוש intentionally left blank" site:ibm.com" הביא את הדוגמה הבאה (ההדגשה באדום שלי):

מסמך של IBM. צילום מסך: חנן כהן

כותב המסמך יודע שיש "חורים" ברשימה ולכן הפנה את תשומת לב הקוראים כדי שלא יחשדו שיש טעות ברשימה.

תשומת לב לפרטים "קטנים" מראה לקוראים שהכותב מבין את האופן שבו הם צורכים את המידע ואכפת לו מהם.

שימו לב לפרטים הקטנים והביעו אכפתיות לקוראים שלכם. הם יעריכו זאת.

פורסם לראשונה בוובסטר; חנן כהן הוא פעיל אינטרנט ומפעיל הבלוג לא רלוונטי

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות