טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יותר זולים וללא סמארטפון: פייסבוק מציגה את משקפי ה-VR החדשים

ה-Oculus Go יכנסו לשוק בתחילת השנה הבאה ויעלו פחות באופן משמעותי מהדגם הנוכחי שמציעה החברה, שגם מחירו צפוי לרדת בצורה ניכרת

תגובות
MARIANA BAZO/רויטרס

פייסבוק הצליחה להביך את עצמה השבוע כשניצלה את האסון בפוארטו ריקו כתפאורה לקידום אפליקציית ה-VR של החברה, אבל זה לא מנע ממנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, להמשיך בהכרזות סביב הנושא. צוקרברג הכריז כי החברה תציג גרסה חדשה של משקפי המציאות המדומה של החברה, שלא יהיו תלויים בחיבור למחשב.

המשקפיים החדשים, שייקראו Oculus Go, ייצאו לשוק בתחילת שנה הבאה ויהיו זולים בהרבה מהדגם הנוכחי שמציעה החברה. המשקפיים החדשים יעלו 200 דולר, בעוד שהמשקפיים הקודמים עלו עד כה 500 דולר - לא כולל מחיר המחשב. בנוסף, פייסבוק הכריזה על הורדת המחיר של הדגם הוותיק ל-400 דולר.

מארק צוקרברג מציג את ה-Oculus Go:

מארק צוקרברג מציג את ה-Oculus Go בכנס של פייסבוק - דלג

פייסבוק רכשה את חברת אוקולוס ריפט ב-2014 תמורת כ-3 מיליארד דולר, בניסיון להתחרות עם ענקיות אחרות כמו גוגל, סמסונג ו-HTC בתחום המבטיח של משקפי מציאות מדומה.

משקפיים כמו האוקולוס ריפט וה-Vive של HTC פונים לקהל של גיימרים שמעוניינים בחוויה גרפית ברמה גבוהה ומוכנים להשקיע הרבה מאוד כסף על שילוב של משקפיים ומחשב חזק דיו כדי לספק את האיכויות הגרפיות הדרושות.

מנגד, מי שמוכן להסתפק בחוויית צפייה פשוטה יחסית, יכול להסתפק בשלל אפשרויות זולות יותר שמצורפות לסמארטפונים מהדורות האחרונים או למשל משקפי הגוגל DayDream, שעולות כ-100 דולר.

ה-Oculus Rift:

סרטון שמציג את ה-Oculus Rift - דלג

לא ברור איפה בדיוק משתלבים המשקפיים החדשים של אוקולוס-פייסבוק בין שני הקצוות האלה, ואם הם יצליחו להציע מספיק יתרונות למאמצים מוקדמים. לזכותה של החברה ייאמר כי למעשה, מאחר שהמשקפיים לא דורשים אפילו סמארטפון, ההוצאה הכוללת הדרושה נמוכה אפילו מההיצע של חברות כסמסונג או LG.

למרות המיליארדים שחברות וסטארטאפים שופכים לתחום הזה, עד כה ההבטחות לא התממשו, ויש רבים התוהים אם גם הפעם משקפי המציאות הווירטואלית יחזרו לדעוך, כפי שקרה כמה פעמים ב-30 השנים האחרונות. בחברת המחקר Super Data אמרו לרויטרס כי השנה צפויה פייסבוק למכור כ-213,000 יחידות מהאוקולוס ריפט, בעוד ש-HTC צפויה למכור כ-305,000 יחידות.

למרות הקשיים והמכשולים ההנדסיים והשימושיים, פייסבוק ממשיכה להשקיע במשקפיים שלה, והיא הציגה אתמול כמה חידושים נוספים כמו ממשק Dash, שאמור לספק חוויית שימוש נוחה במחשב דרך משקפי ה-VR של החברה.

בנוסף, הציגה החברה יוזמה לפיתוח משחק חדש לאוקולוס ריפט ביחד עם אולפני Respawn. החברה אחראית לסדרת משחקי היריות-מד"ב Titanfall, שכללו קרבות מהירים בשילוב של לוחמים ורובוטים ענקיים, שהשחקנים יכלו לשלוט בהם. בסרטון שפרסמו החברות לא נמסר מידע קונקרטי על המשחק, אבל המפתחים שמו דגש על החוויה האותנטית של ה-VR. ואם לשפוט מהפתיחה שלו, שכללה צילומים מכמה זירות לחימה היסטוריות ועכשוויות, נראה שהן יעדיפו להתמקד בתסריט מלחמתי יותר קרוב לימינו.

המשחק החדש של אוקולוס ריפט ואולפני Respawn:

שיתוף הפעולה בין אוקולוס ריפט ו-Respawn - דלג


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות