טראמפ לא מפסיק לצייץ, אבל מה עם כל השאר?

למרות הפופולריות שלה בקרב סלבריטאים ופוליטיקאים, טוויטר לא ממש הצליחה לכבוש את הציבור האמריקאי, כך לפחות על פי סקר שפורסם לאחרונה

יאיר בריל - צרובה
יאיר בריל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
טראמפ בבית הלבן, אתמול
יאיר בריל - צרובה
יאיר בריל

בשנה האחרונה, ובעיקר מאז כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, הפכה טוויטר לרשת ששמה מוזכר בכל יום ברחבי הרשת והתקשורת. ציוציו הבלתי פוסקים של הנשיא האמריקאי, שמתאפיינים בהצהרות דרמטיות, האשמות ועלבונות אישיים, גרמו לרשת החברתית להוות את נקודת ההתחלה של כל ידיעה אקטואלית שקשורה לפוליטיקה של האומה החזקה בעולם. בנוסף, היא משמשת כר פורה לתחילתן של מחאות ויראליות ברשת, כמו שניתן היה לראות לאחרונה בקמפיין MeToo.

עם זאת, נראה שבכל הנוגע לדעת הקהל, לטוויטר יש עדיין הרבה עבודה לפניה. סקר חדש שהתפרסם במגזין The Verge ובו לקחו חלק 1,520 גולשים, מראה כי שלמרות הפופולריות בקרב פוליטיקאים ואישי ציבור, הקהל האמריקאי לא ממש משתגע על הרשת. על פי הסקר, מעל תשעה אחוזים וחצי מהאמריקאים לא אוהבים את טוויטר, לעומת 19.3 אחוזים שאוהבים אותה מאוד. לשם השוואה, בעוד שהנתונים לגבי אלו שלא אוהבים את פייסבוק כמעט זהים, הרשת של מארק צוקרברג זוכה ל-41.3 אחוזים שדיווחו שהם אוהבים אותה מאוד.

טוויטר. הדרך עוד ארוכהצילום: Matt Rourke/אי־פי

לא רק בנוגע לחיבה אליה טוויטר נמצאת בסיטואציה לא פשוטה. הסקר גם בחן את התפיסה של הגולשים לגבי נחיצות רשתות ואתרים שונים, וגם בתחום זה אין לטוויטר הרבה סיבות לאופטימיות. על פי הסקר, טוויטר נמצאת בתחתית הרשימה כשזה נוגע לגולשים שחושבים שהשפעתה על החברה היא חיובית, בהשוואה לפייסבוק, אפל, גוגל, מיקרוסופט ואמזון. ייתכן שהתפיסה השלילית כלפי טוויטר נובעת מהזיהוי של החברה עם ידיעות שליליות - ציוצי חדשות על פיגועי טרור, שריפות וכמובן גם איומים בשימוש בנשק גרעיני מצידו של דונלד טראמפ.

לבסוף, הנתון שייתכן וגורם לעוגמת הנפש הגדולה ביותר לחברה, נוגע לשאלת החשיבות שלה בעולם. מעל 30 אחוזים מהמשתתפים בסקר טענו כי כלל לא יהיה אכפת להם אם טוויטר תעלם כליל מהרשת. לשם השוואה, פחות מ-20 אחוזים הרגישו כך לגבי פייסבוק, קוקה קולה ואפל.

הסקר מגיע על רקע הדיווחים האחרונים שהגיעו מטוויטר ועוסקים בעלייה בהכנסות ובמספר המשתמשים, הודות לשינויים שהקלו על השימוש בה ושיפור בשיווק. עדיין, נראה שלמרות הנתונים החיוביים שהחברה מנסה להציג, המאבק שלה על דעת הקהל צפוי להמשיך להיות ארוך ומורכב.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ