בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטונים חושפניים משכו פדופילים והבריחו מפרסמים מיוטיוב

אחרי שפרסומות שלהן הופיעו לצד סרטונים שהציגו ילדים וצעירים, חברות ענק הסירו את הקמפיינים הפרסומיים שלהן מאתר הווידיאו של גוגל

תגובות
צג מחשב של יוטיוב
Richard Vogel/אי־פי

לידל, יצרנית שוקולד קדבורי מונדלץ, דיאגו וחברות גדולות נוספות, משכו קמפיינים פרסומיים מיוטיוב, זאת לאחר שהניו-יורק טיימס חשף כי האתר הציג קליפים של ילדים קטנים לבושים בצורה חושפנית לצד פרסומות של אותם מותגים. תגובות של מאות פדופילים פורסמו לצד הסרטונים, שהועלו ככל הנראה על הילדים עצמם. לדוגמה, סרטון של נערה צעירה בכותונת לילה הגיע ליותר מ-6 מיליון צפיות.

לפי הטיימס, יוטיוב אפשרה גישה קלה לחיפוש של אותם סרטונים, ובכך לא עמדה בהתחייבותה להחמיר את הפיקוח באתר על מנת להגן על ילדים. בתגובה אמר דובר יוטיוב כי "פרסומות לא אמורות להתפרסם על התוכן הזה, אנחנו עובדים בדחיפות על מנת לתקן זאת".

רשת הקמעונאות לידל, דיאגו (היצרנית של וודקה סמירנוף והוויסקי ג'וני ווקר) וחברת מונדלץ ( יצרנית שוקולד קדבורי) אישרו כי הן הסירו קמפיינים מאתר הוידאו. "השעינו את כל הקמפיינים שלנו ביוטיוב באופן מיידי" נאמר בהצהרה מטעם לידל בתגובה לחקירת הטיימס. "בלתי מתקבל על הדעת שהתוכן הזה יהיה זמין לצפייה, והמשמעות היא שהמדיניות שגוגל טענה שהיא נוקטת בתחום התוכן הפוגעני פשוט לא יעילה".

סניף של לידל
בלומברג

נציגי חברת דיאגו הביעו חשש עמוק ואמרו כי הם החלו בחקירה מיידית. "אנחנו מפסיקים באופן מיידי את כל הפרסומים שלנו ביוטיוב עד שנהיה בטוחים שהתחום מוגן בצורה שמניחה את הדעת", נמסר מהחברה.

לטענת הטיימס, נראה שעל פניו יוטיוב לא בודקת באופן ישיר את התכנים הרגישים שנמצאים אצלה באתר, אלא מסתמכת על אלגוריתמים, ארגונים שונים והתראות משטרתיות. ברביעי האחרון, מסרה החברה כי נוקטת באמצעים נגד תכנים מיניים או אלימים שכוונו לאזורים באתר שמתויגים כ"ידידותיים לכל המשפחה".

ג'ואנה רייט, סמנכ"לית ניהול מוצר ביוטיוב, הבטיחה כי החברה תנקוט בגישה קשוחה יותר בנוגע להנחיות המשתמש שלה, תסיר פרסומות לא הולמות שמוכוונות כלפי משפחות, תחסום תגובות לא הולמות בסרטונים שבהם מופיעים צעירים ותספק סיוע נוסף ליוצרים של חומרים לכל המשפחה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו