הסוף ל-"שתפו בכל הכוח" בפייסבוק?

הרשת החברתית הודיעה כי תוביל להפחתה ברמת החשיפה של פוסטים שעושים שימוש בפתיונות למעורבות, בדגש על עמודים של חברות מסחריות. לא ממש ברור מה תהיה ההחלטה לגבי עמודים בעלי תוכן פוליטי

יאיר בריל - צרובה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אלדד יניב בהפגנה נגד שחיתות שלטונית
יאיר בריל - צרובה

אם אתם מסתובבים כמה דקות ביום ברחבי הפייסבוק (ובואו נהיה כנים, כמעט כולנו נמצאים שם אפילו יותר), כנראה שיצא לכם להתקל לא מעט בפוסטים מזן ה-"תעשו לייק ותקבלו סבון מפנק", "תייגו חבר שיודע לאכול עם צ'ופסטיקס" וכמובן "שתפו בכל הכוח". הנסיון לפתות אותנו למעורבות ברשת החברתית הוא מאבק עיקש ויומיומי שאנו נתקלים בו יותר ויותר.

עכשיו פייסבוק מנסה להלחם בתופעה, או לפחות לצמצם את הבמה שניתנת לה ברשת. אמש (שני) הכריזה החברה בבלוג החדשות שלה כי תוריד את כמות החשיפה שלה ייזכו פוסטים שעושים שימוש ב-"engagement bait"', כלומר פוסטים שמנסים לפתות גולשים למעורבות בפייסבוק.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג. טוענים שהמטרה היא אותנטיותצילום: Stephen Lam/רויטרס

החברה דיווחה כי המטרה היא להביא לחשיפה של פוסטים אותנטיים יותר (עד כמה שאותנטיות משחקת תפקיד בפייסבוק). לשם כך החברה הזינה במאות אלפי פוסטים לאגוריתם בינה מלאכותית בכדי שילמד לזהות תבניות מסויימות של טקסטים שעושים שימוש בפתיונות מעורבות כאלו. המטרה היא להקטין את החשיפה של פוסטים שיסומנו ככאלה.

שווה להתעכב על הדוגמאות שפייסבוק ציינה ככאלו שיקבלו החרגה. בהודעה שפירסמה החברה נאמר כי פוסטים שמבקשים סיוע, עצה או המלצות לא ייפגעו. עם זאת, לא נכתב מה יעלה בגורלם של פוסטים שעוסקים במעורבות פוליטית או במאבקים חברתיים.

לדוגמה, אין לדעת כיצד תושפע החשיפה של פוסטים של מאבקים חברתיים, סביבתיים ואחרים שעושים שימוש קבוע בבקשות לשיתוף וללייקים מתוך הבנה שדרך זו היא העיקרית מבחינתם להשיג חשיפה גדולה יותר ללא השקעה כספית גדולה. האם פייסבוק תחריג גם אותם? נחכה ונראה.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ