פייסבוק ויוטיוב מנסות להילחם ב"אתגר טבליות הכביסה"

לאחר כמות דיווחים חסרת תקדים על החשפות מכוונת לחומרי הכביסה הרעילים בשבועות האחרונים בקרב בני-נוער, החליטו בשתי הפלטפורמות החברתיות המובילות להוריד סרטונים הקשורים לנושא

יאיר בריל - צרובה
יאיר בריל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
ילד לועס כדוריות ג'ל של כביסה
ילד לועס כדוריות ג'ל של כביסה. ויראלי ומסוכןצילום: ערוץ היוטיוב של NBC2 News

בשבועות האחרונים נחשפנו לאחד האתגרים הוויראלים המגוחכים, המשונים וגם המסוכנים שהביא השילוב של בני נוער חסרי אחריות ושעמום - אתגר טבליות הכביסה. ה"אתגר", שבו מצלמים את עצמם צעירים לועסים כדוריות ג'ל כביסה של טייד, התפשט ברחבי הרשת, והוביל לעלייה חסרת תקדים בכמות הדיווחים על הרעלה בעקבות החשפות לחומרי כביסה בקרב בני נוער.

עכשיו מנסות הרשתות החברתיות הגדולות לבלום את התופעה. ביוטיוב החלו להסיר סרטונים שבהם נצפים צעירים לועסים את הכדוריות, ודובר מטעם גוגל (הבעלים של יוטיוב) אמר כי "החברה אוסרת על הצגת סרטונים שמעודדים מעשים שעלולים לגרום לפגיעה פיזית". גם בפייסבוק הצטרפו למאמצים על ידי הסרה של תכנים בנושא מהפלטפורמות שלהם, כולל מאינסטגרם.

גם חברת האם של טייד, Procter & Gamble, עושה מאמצים מכיוונה על מנת לשים סוף לטרנד המסוכן. החברה גייסה לטובת המטרה את כוכב הפוטבול רוב גרונקובסקי, שלוקח חלק בפרסומת רשמית של טייד שפורסמה בטוויטר וזכתה עד למיליוני צפיות ועשרות אלפי שיתופים.

אתגר כדוריות הג'ל החל לפני מספר שבועות והתפשט במהירות רבה בסיוע הרשתות החברתיות, כשאיש לא ממש יודע היכן וכיצד הוא התחיל. מה שבטוח הוא שבמבחן התוצאה מדובר בתופעה בעלת השלכות חמורות ביותר - על פי המרכז שעוסק בחומרים רעילים בארצות הברית, ב-15 הימים הראשונים של 2018 התקבל מספר דיווחים דומה על חשיפה מכוונת של בני נוער לכדוריות כביסה כמו ב-2016 כולה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ