בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שיחה מקומית

מקומונים יקבלו עדיפות בקרב על פירורי הפיד של פייסבוק

לאחר שהודיע על כך שהרשת החברתית תיצור העדפה לפוסטים של חברים ומשפחה על חשבון גופי תקשורת, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג פרסם עדכונים נוספים, הפעם בנוגע לגופי התקשורת שנראה

7תגובות
מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג
Nam Y. Huh/אי־פי

אמנם אנחנו רק בחודש הראשון של השנה, אך כבר עכשיו עושה רושם ששנת 2018 צפויה להיות רבת תהפוכות בכל מה שקשור לפייסבוק שלכם, או לכל הפחות לפיד עצמו. לאחר שלפני כשבועיים הכריז מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, על שינויים בפיד שמטרתם לייצר העדפה לפוסטים של משפחה וחברים על פני חברות מסחריות וגופי תקשורת, אתמול בלילה (שני) נראה ששלב נוסף של התוכנית נכנס לשלבי הרצה. המטרה כעת היא לתת דגש לחדשות מקומיות על פני חדשות כלליות יותר.

"יש לנו עדכון נוסף בנוגע להחלטה שלנו להתמקד ב-2018 ביכולת של פייסבוק להיות יותר מסתם כיף אלא ממש לסייע לחיים שלכם ולסביבה", כתב צוקרברג בפוסט. "אנשים אומרים לנו שהם מעוניינים לראות יותר דיווחים מקומיים. חדשות כאלו עוזרות לנו להבין סוגיות שקורות בתוך הקהילות שלנו ומשפיעות על חיינו".

פוסט של מארק צוקרברג בנוגע לשינויים בפיד - דלג

"החל מהיום, נתחיל להציג יותר חדשות וסיפורים מערוצי התקשורת של העיר או הקהילה שלכם. המהלך יתחיל בארצות הברית מתוך מטרה להרחיב זאת למדינות נוספות", המשיך צוקרברג. "חדשות מקומיות מסייעות לבניית קהילה, גם ברשת וגם מחוצה לה".

ההכרזה של צוקרברג מגיעה כחלק המטרות לשנה החדשה של פייסבוק - מסורת שהחלה בשנת 2009 ומציגה שאיפות ומטרות של החברה. השנה הצהיר מייסד החברה כי המטרה המרכזית היא "להפוך את השהות שלנו בפייסבוק לכזאת שמנוצלת בצורה טובה", מעין מסר כללי שיש דרכים רבות לפרש אותו.

על פניו נראה שהשינוי החדש עלול להעצים את "תיבת התהודה" שפייסבוק מטפחת, תופעה שהחברה הואשמה בה בעבר, ואף הודתה בקיומה רק לפני שבוע. מנגד היא לא ממש סיפקה לה פתרון. בנוסף, הכריזה פייסבוק על כך שתיעזר בגולשים כדי לקבוע אילו גופי תקשורת הם אמינים ואילו לא, צעד נוסף שיעילותו לא ממש ברורה. מלבד זאת, לא ברור איך השינויים ישפיעו על מדינות קטנות יחסית כמו ישראל. 

גופי תקשורת היו פעם טובים לפייסבוק. עכשיו הם רעים לפייסבוק. אלא אם הם גופי תקשורת מקומיים, ששבועיים מאוחר יותר, טובים שוב. למרות שיכול להיות שהם עלולים להיות פחות טובים אם אנשים יצביעו שהם לא אמינים - ציוץ של ג'ים ווטרסון - דלג


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו