פייסבוק מנתקת קשרים עם חברות שסוחרות במידע של אזרחים

השערוריה האחרונה הובילה גם להפסקת פרקטיקה שהחברה המשיכה בה מאז 2012, למרות שספגה על כך ביקורות חריפה גם בשנים קודמות

רויטרס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג
צילום: JIM WATSON/אי־אף־פי

פייסבוק הצהירה אתמול (רביעי) כי היא תסיים את שיתוף הפעולה שלה עם כמה חברות שעוסקות במכירת מידע וסייעו למפרסמים לטרגט אנשים ברשת החברתית. מדובר בצעד שמגיע בעקבות המשבר שפוקד את פייסבוק בנוגע לדרך ההתנהלות שלה עם מידע של הגולשים.

הרשת החברתית הפופולרית נמצאת בשבועות האחרונים תחת לחץ לשפר את הדרך שבה היא מטפלת במידע שברשותה, לאחר שנחשף כי פרטיהם של 50 מיליון משתמשים הגיע לידיה של חברת הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקה. אתמול עדכה פייסבוק את הגדרות הפרטיות בשירות שלה, על ידי עיצוב מחדש שאמור להקל על המשתמשים.

פייסבוק
צילום: JOSH EDELSON/אי־אף־פי

במשך שנים איפשרה פייסבוק למפרסמים בפלטפורמה לבצע איפיון מדויק של פרסומים, המבוסס, בנוסף למידע המקוון, על איסוף מידע שבוצע על ידי חברות כמו Acxiom ו-Experian PLC. הכלי הזה היה בשימוש נרחב על ידי קטגוריות מסוימות של מפרסמים, בהם יצרני מכוניות ומוצרי יוקרה - חברות שלא מוכרות ישירות לצרכן ושהמידע שיש להן על הלקוחות הוא מועט יחסית.

"למרות שמדובר במהלכים לגיטימיים בתעשייה, אנחנו מאמינים שהצעד הזה, שיבוצע במהלך ששת החודשים הקרובים, יסייע לשפר את הפרטיות בפייסבוק", מסר בהצהרה גרהאם מאד, מנהל שיווק מוצר בחברה. המניות של חברת Acxiom צנחו ב-10 אחוזים ל-25 דולר לאחר ההכרזה של פייסבוק.

הקשרים של פייסבוק עם חברות אלה הובילו לביקורת חריפה על פייסבוק בשנים האחרונות. תחקיר של פרו-פובליקה שפורסם בסוף 2016 גילה כי החברה לא באמת חשפה למשתמשים איזה מידע היא רוכשת מחברות מהסוג הזה

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ