בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פייסבוק מנתקת קשרים עם חברות שסוחרות במידע של אזרחים

השערוריה האחרונה הובילה גם להפסקת פרקטיקה שהחברה המשיכה בה מאז 2012, למרות שספגה על כך ביקורות חריפה גם בשנים קודמות

2תגובות
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג
JIM WATSON/אי־אף־פי

פייסבוק הצהירה אתמול (רביעי) כי היא תסיים את שיתוף הפעולה שלה עם כמה חברות שעוסקות במכירת מידע וסייעו למפרסמים לטרגט אנשים ברשת החברתית. מדובר בצעד שמגיע בעקבות המשבר שפוקד את פייסבוק בנוגע לדרך ההתנהלות שלה עם מידע של הגולשים.

הרשת החברתית הפופולרית נמצאת בשבועות האחרונים תחת לחץ לשפר את הדרך שבה היא מטפלת במידע שברשותה, לאחר שנחשף כי פרטיהם של 50 מיליון משתמשים הגיע לידיה של חברת הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקה. אתמול עדכה פייסבוק את הגדרות הפרטיות בשירות שלה, על ידי עיצוב מחדש שאמור להקל על המשתמשים.

פייסבוק
JOSH EDELSON/אי־אף־פי

במשך שנים איפשרה פייסבוק למפרסמים בפלטפורמה לבצע איפיון מדויק של פרסומים, המבוסס, בנוסף למידע המקוון, על איסוף מידע שבוצע על ידי חברות כמו Acxiom ו-Experian PLC. הכלי הזה היה בשימוש נרחב על ידי קטגוריות מסוימות של מפרסמים, בהם יצרני מכוניות ומוצרי יוקרה - חברות שלא מוכרות ישירות לצרכן ושהמידע שיש להן על הלקוחות הוא מועט יחסית.

"למרות שמדובר במהלכים לגיטימיים בתעשייה, אנחנו מאמינים שהצעד הזה, שיבוצע במהלך ששת החודשים הקרובים, יסייע לשפר את הפרטיות בפייסבוק", מסר בהצהרה גרהאם מאד, מנהל שיווק מוצר בחברה. המניות של חברת Acxiom צנחו ב-10 אחוזים ל-25 דולר לאחר ההכרזה של פייסבוק.

הקשרים של פייסבוק עם חברות אלה הובילו לביקורת חריפה על פייסבוק בשנים האחרונות. תחקיר של פרו-פובליקה שפורסם בסוף 2016 גילה כי החברה לא באמת חשפה למשתמשים איזה מידע היא רוכשת מחברות מהסוג הזה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו