בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנכ"ל בורסת ביטקוין מת במפתיע ו-190 מיליון דולר נעלמו. אולי לנצח

בית המשפט הקנדי מנסה להבין לאן נעלם הכסף שנשמר ב-QuadrigaCX; לדברי אלמנתו אף אחד לא יודע מה הססמה שלו למערכת, וכך אין כל דרך לחלץ את המטבעות

11תגובות
ביטקווין
בלומברג

האם יש מצבים בהם הכסף שלנו שמור מדי? זה כנראה המצב של 92 אלף הלקוחות של  QuadrigaCX בורסת מטבעות קריפטו, שבעליו מת במפתיע בחודש שעבר ולקח איתו לדרכו האחרונה את הגישה היחידה לכ-190 מיליון דולר (260 מיליון דולר קנדי). 

בתצהיר שהוגש לבית המשפט בקנדה שדן בעניין בעקבות פנייה של לקוחות ושל הרשות האמריקאית לניירות ערך, מסרה ג'ניפר רוברסטון, אלמנתו של ג'רלד קוטן, מנכ"ל ומייסד QuadrigaCX, שאין לה גישה לחשבונות אותם הוא החזיק ב"ארנקים קרים". רוברטסון הוסיפה כי המחשב של בעלה אמנם נותר בחברה, אך אין לה גישה אליו ומומחה אבטחה שעבד על פריצתו, דיווח על "הצלחה חלקית" בלבד.

"ארנק קר" או "אחסון קר" מתייחס לשמירת הכסף הדיגיטלי באופן מנותק מהרשת, כאמצעי ביטחון מפני פריצות אבטחה. על פי התצהיר שהגישה רוברטסון לבית המשפט לאף אחד מלבד קוטן לא הייתה גישה לחשבונות הקרים האלה, שבית המשפט הודה כי ייתכן שלא יוחזרו לבעליהם החוקיים לעולם.  

ל-QuadrigaCX יש גם כ-30 מיליון דולר בכסף נזיל או נכסים, באמצעותם החברה רוצה לשלם חלק מהחובות לנושים הרבים. רוברטסון הודיעה לבית המשפט על מותו של קוטן בחודש שעבר, במהלך בירור אודות הכספים הנעלמים שלקוחות החלו לדרוש מהבנק.

קוטן מת, לפי הדיווחים, מסיבוך של מחלת הקרוהן ממנה סבל במהלך ביקור בהודו שם "עזר להקים בית יתומים". העיכוב בהודעה על מותו, לצד קשיים שנמשכים חודשים רבים במשיכת כספים מהאתר העלו חששות בקשר לאופי האמיתי של היעלמותו של מנכ"ל הבנק בן ה-30. למרות הדיווחים על בעיות במשיכות, האתר המשיך לקבל הפקדות עד ה-28 בינואר.

למרות שהפכו פופולריים מאוד בשנים האחרונות, ו- QuadrigaCX אפילו נסחרה בבורסה הקנדית, תחום המטבעות המבוזרים נותר ללא רגולציה מספקת וכתוצאה מכך הלקוחות מוצאים את עצמם לא אחת בלי הגנה. "זו עדיין תעשייה מתפתחת בה לומדים איך ליישם נהלי עבודה מיטביים", הסביר בריאן מוסוף, מנכ"ל חברת בלוקצ'יין ל-globalnews."מקרים כאלה מדגישים את הצורך בפיקוח הדוק יותר, מאחר וכרגע בכל מקרה של פריצה לחשבון או גניבה, הלקוחות מופקרים לגורלם", הוא הוסיף.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו