גם ישראל בפנים: רויטרס מרחיבה את פרויקט בדיקת העובדות בשיתוף פייסבוק

כחלק מהנסיונות של סוכנות הידיעות להלחם בתופעת הפייק ניוז, רויטרס החליטה להרחיב את פעילות בדיקת העובדות גם לעברית וערבית

רויטרס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
צילום מסך: מתוך אתר הקורס המקוון של רויטרס לזיהוי פייק ניוז
רויטרס

רויטרס, סוכנות הידיעות הגדולה בעולם, הודיעה ביום שישי על הרחבת המאבק שלה במידע מוטעה ברחבי העולם, עם הכרזה על יוזמה לבדיקת עובדות בישראל בעיראק, זאת בשותפות עם פייסבוק.

יחידת בדיקת העובדות של רויטרס תבחן מעתה תוכן של משתמשי פייסבוק ואינסטגרם בישראל ובעיראק, ובכך תרחיב את מאגר המומחים שלה גם לערבית ועברית, בנוסף להתמחות באנגלית וספרדית. הסוכנות תבחן פרסומים בשתי הפלטפורמות, תפרסם את הממצאים בעמוד בדיקת העובדות שלה ותסמן מידע שקרי או מוטעה בפייסבוק.

"בעוד דיס-אינפורמציה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם, במיוחד בהקשר למגפת הקורונה, מערכת בדיקת העובדות של רויטרס נשארת דרוכה במטרתה לזהות אי דיוקים. בהתרחבות העבודה לאזורים במזרח התיכון, אנחנו מתכוונים להפחית את כמות המידע המוטעה והמזיק בקהילות אלה", מסרה הייזל בייקר מטעם החברה.

"אנחנו מחויבים למלחמה במיס-אינפורמציה ברשת ובונים על הרחבת המערכת שלנו על ידי שיתוף הפעולה עם רויטרס במזרח התיכון. מטרתנו היא לצמצם את הפצת המידע השגוי בפלטפורמות שלנו, להציג אזהרות לאנשים שנתקלים בתכנים בטרם הם משתפים אותם", מסרה קרן גולדשלאגר, אחראית לשיתופי פעולה בנושא בדיקת עובדות בפייסבוק.

בשנה האחרונה רויטרס השיקה מספר אמצעים על מנת לזהות מידע שגוי ותוכן מניפולטיבי ברשת, כולל יוזמות לבדיקת עובדות בארצות הברית, בריטניה וסינגפור, כמו גם קורס שמטרתו לסייע בזיהוי תוכן שקרי ב-16 שפות שונות.

רויטרס גם ממשיכה בשיתוף הפעולה עם הארגון הלאומי לאוריינות מדיה (NAMLE) במגוון תוכניות, כולל בניית מערך חינוכי שאמור לסייע למשתמשים לזהות מידע מוטה בנוגע לנגיף הקורונה; אירוח "שבוע אוריינות" שבו מתכנסים יחד עיתונאים, סטודנטים ומחנכים על מנת לבחון מניפולציות במדיה ולחזק את היכולת לבחון מידע; ולהציע לסטודנטים מענק ואפשרויות להדרכה באמצעות תחרות במהלך אותו שבוע אוריינות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ