גוגל, פייסבוק ואמזון "לא עומדות בתקנות הפרטיות החדשות"
דו"ח חדש של ארגון להגנת הצרכן באירופה קובע כי 14 חברות אינטרנט גדולות ממשיכות לעבוד בשיטת מצליח בכל הנוגע למדיניות הפרטיות שלהן

גוגל, פייסבוק, אמזון וחברות ענק רבות נוספות עדיין לא עומדות בדרישות הפרטיות האירופיות החדשות (GDPR), כך קובע ארגון BEUC, ארגון כלל-אירופי להגנה על פרטיות.
בחינה של המדיניות של 14 חברות האינטרנט הגדולות ביותר מגלה שהן משתמשות בשפה לא ברורה, טוענות לזכויות עם "פוטנציאל בעייתי" ומספקות מידע שאינו ברור דיו כדי להבין על מה הם מסכימים.
"קצת יותר מחודש אחרי שה-GDPR נכנסה לתוקפה, מדיניות הפרטיות של חברות רבות לא עומדות בדרישות החוק", אמרה מוניק גויינס, מנכ"לית הארגון. "זה מאוד מדאיג. רשויות האכיפה חייבות לבחון זאת ביסודיות".
הארגון בחן את המדיניות לעומק, משפט אחר משפט, וציין כאלה שהיו מעורפלים או מופרזים. לדוגמה, כאשר גוגל אמרה למשתמשים "אנחנו אוספים את המידע על הפעילות שלכם בשירותים שלנו, שבו אנחנו משתמשים לדברים כמו להמליץ לכם על סרטון יוטיוב", הם הגדירו כלא ברור, מאחר שאינו מסביר למה בדיוק היא משתמשת במידע.
אמזון מזהירה משתמשים כי "העסק שלנו משתנה כל הזמן, ומדיניות הפרטיות תשתנה בהתאם". גם שורה זו נתפסת בעיני הארגון כבעייתית, מפני שהיא מעניקה לחברה את הזכות לשנות את מדיניות הפרטיות שלה בעתיד מבלי לקבל את אישור המשתמשים.
- אפליקציות חיצוניות קוראות מיילים בג'יימייל; גוגל: אבל אנחנו לא
- ישראל כץ נגד אור ירוק: איך הפכה ירידה במספר הרוגים סיבה לשמחה לאיד
- איך הפכה המלחמה של פייסבוק בפייק ניוז לסיוט אורווליאני
BEUC מקווה לאמן מודל בינה מלאכותית בשיתוף פעלה עם המוסד האוניברסיטאי האירופאי בפירנצה, כדי לסרוק את מסמכי מדיניות הפרטיות באופן אוטומטי ולזהות סעיפים שלא עומדים בקנה אחד עם התקנות.
הדו"ח אינו הראשון שמותח ביקורת על חברות הענק. ביום כניסת התקנות לתוקף הגיש ארגון זכויות הצרכנים Noyb תלונות נגד פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ואנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל. יו"ר הארגון, מקס שרמס, אמר בשעתו: "פייסבוק אף חסמה חשבונות של משתמשים שלא הסכימו. בסופו של דבר הברירה היחידה של משתמשים היא למחוק את החשבון או ללחוץ על כפתור ה"מסכים". זו אינה בחירה חופשית, זה יותר מזכיר את הבחירות בצפון קוריאה".
אמזון מסרה בתגובה: הגנה על פרטיות הלקוחות שלנו נמצאת תמיד בראש מעיינינו, והיא נבנתה לתוך השירותים שלנו במשך שנים. הוספנו עמוד חדש לעזרה בנושאי פרטות שמציג ללקוחות כיצד הם יכולים לנהל בקלות ולגשת למידע שלהם לרוחב שירותי הקמעונאות, הבידור והמכשירים שלנו, כמו גם הגדרות מרוכזות לניהול הפרטיות באלקסה, שנותנות ללקוחות שליטה במידע שלהם".
גוגל מסרה לגרדיאן: עדכנו את מדיניות הפרטיות שלנו בהתאם לדרישות ה-GDPR, סיפקנו יותר פרטים על הפרקטיקות שלנו, ותיארנו איזה מידע אנחנו אוספים ומשתמשים ואת אמצעי השליטה שיש למשתמשים, בשפה ברורה ופשוטה".
"הוספנו גם הסברים גרפיים וסרטונים, וסידרנו את המידע על המדיניות כדי שמשתמשים יוכלו לחפש בו יותר בקלות, ושילבנו אמצעי בקרה כדי לאפשר למשתמשים להגיע להגדרות פרטיות רלוונטיות באופן ישיר".
בגרדיאן יצרו קשר עם פייסבוק בבקשה לקבלת תגובה.
כתבות מומלצות

חדשות היום, 23 במאי

חובת הבידוד למי שמתגורר עם מאומת לקורונה מבוטלת החל מהיום

חדשות היום, 22 במאי

משרד הבריאות: הגבר שאושפז באיכילוב אומת כחולה באבעבועות הקוף

היום בחדשות, 19.5
תגובות
על סדר היום
כתבות שאולי פספסתם

שתי דירות במחיר אחת: האם זהו עתיד תחום הפינוי-בינוי?

"היערכו לגרוע מכל": נבואות החורבן בהיי-טק מתחילות להגשים את עצמן

לקחתם משכנתא בחודשים האחרונים? גם אתם כבר שילמתם על עליית הריבית

הריבית במשק מזנקת – מה כדאי לעשות עם ההלוואות שלקחתי?
