"מבין שחילקתם את המילים ביניכם": קבלו את הכוכבת של הבחירות. נקודה
טרנד חדש השתלט על הקמפיינים לקראת הבחירות – סיסמה בת שלוש מילים המופרדות בנקודות. זה התחיל בעקיצות, נמשך במיאוס והפך לפארסה. משל לישראל הבוחרת תמיד

זה התחיל, כמו כל טרנד מאוס, בנקודה קטנה. היא החלה להופיע בין כל מילה לרעותה, בכל קמפיין חדש של מפלגה חדשה. נקודה. בין אם מדובר בעפר שלח ובין אם בעוצמה יהודית, מכל גווני הקשת הפוליטית הפכו הקמפיינים בבת אחת לשלוש מילים המופרדות בנקודה. המילים הללו יכולות להיות ארטילאיות כמו "יושר. ביטחון. תקווה." (נסו לנחש של מי), או כלליות כמו "אומץ. יכולת. דרך." (איך לכם סיכוי). ברחבי הרשת זיהו במהרה את העצלות הקמפיינרית שמתחבאת בטרנד החדש של הפוליטיקאים שלנו, והחלו להפציר בקופירייטרים להתחיל להאמין בעצמם בכדי שמערכת הבחירות תתרומם מעל למילים ריקות מתוכן. נקודה.
בכיר הצייצנים שזיהה לראשונה את פוטנציאל הסיכון, הוא לא אחר מיותם זמרי, מגיש הרדיו והדעתן הימני שהצהיר מיד "אצביע. למפלגה. הראשונה. שתשתמש. ביותר. משלוש. מילים". הוא גם הבין במהרה את נפשם של הקמפיינרים החדשים – אולי בשל עברו כפרסומאי – כשכתב אחרי עוד השקת קמפיין בשלוש מילים "אני מבין שכבר הייתה פגישה וחילקתם ביניכם מילים". רועי עידן, האיש שמאחורי הסדרה "מנאייכ" ודעתן בעצמו, המשיך את קו הייאוש הקוגניטיבי כשהבין - "זה כאילו כל אנשי הקריאייטיב פשוט הרימו ידים".
- "רק ניסוי": גוגל הסירה אתרי חדשות אוסטרליים ממנוע החיפוש שלה
- עיריית ערד למדה שיעור מ"היהודים באים": תפתחו כבר ת'.. של הגשר
שלוש הנקודות לא היו מוגבלות לקמפיינים המרובים משמאל, כשגם בעוצמה יהודית השיקו שלטי פרסומת במילים מופרדות גם הם. "ממשיכים. באותו. שטאנץ." כתב יאיר קוזין מערוץ הכנסת וסיכם את העייפות ממבול המפלגות עם אותו קופי. "הבטחות. שנפר. אחר כך", הבהיר אחר, צופה פני עתיד. המצב הפך לכל כך אבסורדי עד שבאה לעולם הכרזה על מחולל קמפיינים חדש – מערכת שמייצרת כל העת שלוש מילים שונות, מרווחות בנקודה כמובן, לבחירתכם.
זמן לא רק אחרי שהסיסמאות הנוסחאתיות הללו הפכו לטרנד לעוס החלו להגיע התחינות לשים סוף לפארסה הזו. כל הבעות הסלידה מדוקטרינת "מילה נקודה מילה" - שאמורה כנראה להוסיף איזה ממד החלטי ומנהיגותי למי שמתקשה לעבור את אחוז החסימה – התרסקו באכזבה כשמרצ חשפה את השלט החדש שלה. "יותר. משלוש. מילים" הבטיחה מרצ, ושלחה את הטרנד להשלים את המעגל המאוס של עצמו.
ניתן כמובן לומר כי גם ישראל מתנהלת בשנתיים האחרונות באותו מעגל אינסופי של בחירות. אם התנחמנו בעבר בסרטוני בחירות, הבטחות ועימותים – כעת נותרנו עם השאריות. אנחנו נמצאים בלימבו של מערכות הבחירות העולמיות, הולכים בדרך שאף אדם שפוי לא הלך בה מעולם. אז מה הפלא שגם יאיר לפיד השיק קמפיין שבו מככבת נקודה, הפעם כזו כתומה המוצמדת לשמו בחשבון הטוויטר שלו. עזבו, לא מעניין.
כתבות מומלצות

חדשות היום, 25.5

"הארץ" מוציא לדרך את המחזור השלישי של קורס העריכה הדיגיטלית

חדשות היום, 24.5

חדשות היום, 23 במאי

חובת הבידוד למי שמתגורר עם מאומת לקורונה מבוטלת החל מהיום
תגובות
על סדר היום
כתבות שאולי פספסתם

שתי דירות במחיר אחת: האם זהו עתיד תחום הפינוי-בינוי?

"היערכו לגרוע מכל": נבואות החורבן בהיי-טק מתחילות להגשים את עצמן

לקחתם משכנתא בחודשים האחרונים? גם אתם כבר שילמתם על עליית הריבית

הריבית במשק מזנקת – מה כדאי לעשות עם ההלוואות שלקחתי?
