באטלנטיק מדיה גילו כמה קל ליפול בפח של הפישינג

58% מעובדי החברה מסרו את הסיסמה לחשבון גוגל שלהם לבקשת אימייל. הפעם זה היה ניסוי, אבל ניסיון העבר מוכיח שזה כל מה שצריך כדי לפרוץ לארגון

עידו קינן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עידו קינן

212 עובדי המו"ל אטלנטיק מדיה קיבלו בשבוע שעבר אימייל מגוגל שביקש מהם לאשרר מחדש את חשבון גוגל אפּס שלהם. בתוך שעתיים ממועד קבלת המייל, 58% מהם הקליקו על הלינק המצורף. המייל היה הונאה. השולח היה סמנכ"ל הטכנולוגיות הראשי של הארגון, טום קוקרן.

זו הונאה שמכונה phishing, שילוב של phreaking, האקינג של מערכות טלפוניה, ו-fishing, דייג. מבצע ההונאה זורק פתיון בדמות הודעה שמתחזה להיות ממקור מוכר ולגיטימי, כמו גוגל במקרה הזה. הדגים שנוגסים בפתיון מעבירים שם המשתמש, סיסמה, פרטים אישיים או כרטיס אשראי לכתובת האימייל או לאתר שהגיע בפישינג. מבצע ההונאה יכול לעשות שימוש לרעה במידע, כמו לחדור לחשבונות ולהעביר כספים, להשתמש בחשבון האימייל לשלוח ספאם וכיוצא בזה.

תגיות קשורות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ