דו"ח: גוגל ופייסבוק הבטיחו שקיפות סביב תעמולה פוליטית? אז הבטיחו

ענקיות הרשת נכנעו בשנים האחרונות ללחץ החיצוני והחלו לחשוף חלק מהמידע על קמפיינים פוליטיים; ארגון Privacy International גילה שהדרך עוד ארוכה

רויטרס
אליזבת קאליפורד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רויטרס
אליזבת קאליפורד

פייסבוק, טוויטר וגוגל מבטיחות שוב ושוב שקיפות למשתמשים בשלל סוגיות, אבל לפי דו"ח של Privacy International, ארגון זכויות דיגיטליות, הן כשלו באחד התחומים החשובים ביותר - תעמולה פוליטית. 

על פי הדו"ח של הארגון, גולשים רבים ברחבי העולם לא יודעים כיצד ומדוע הם נחשפים למודעות מסוימות ברשת - זאת בשל האופן שבו פועלות ענקיות הרשת. חוקרי הארגון כתבו כי הבעיות החמורות ביותר נמצאו במערכת של גוגל, שמאפשרת למפרסמים למקד את הפרסומות בקבוצות שונות לפי פרמטרים שנקבעו מראש. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ