בגוגל אמנם מוותרים על העוגיות, אבל יש להם טריק חדש

אחת הדרכים המקובלות לאיסוף מידע על גולשים למטרות פרסום ושיווק היא באמצעות ה-Cookies; על אף שהשיטה עומדת לעבור מן העולם, יש לה מחליף לא פחות מטריד - תכירו את ה-FLoC

רן בר זיק - צרובה
רן בר-זיק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רן בר זיק - צרובה
רן בר-זיק

אחד מהגורמים המאיימים ביותר על פרטיות ברשת הוא מונח שנשמע מאוד טכני: עוגיות צד שלישי. המונח הזה, שמאחוריו יש מנגנון פשוט להבנה, הוא אחד הגורמים שמאפשרים למפרסמים וענקי רשת לדעת מה אנחנו עושים באינטרנט בכל רגע נתון. לא מעט אנשים בטוחים שפייסבוק מאזינה להם בכל רגע נתון, בגלל היכולת הכמעט מאגית של הרשת החברתית להציג להם פרסומות רלוונטיות. היכולת הזו לא אפשרית בגלל האזנה, אלא בגלל המידע שפייסבוק אוגרת עלינו - גם כשאנו לא משתמשים באתרים שלה או באפליקציה שלה. איך זה נעשה? פייסבוק וגוגל (וגם חברות אחרות) יודעות מצוין היכן אתם גולשים גם באתרים שלא קשורים אליהן. איך? באמצעות עוגיות צד שלישי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ