בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התוכנה שתקבע אם הדוגמנית עברה דיאטת פוטושופ

חוקרים באוניברסיטת דרטמות פיתחו כלי שמאפשר להבחין עד כמה קיצוני היה הריטוש של תמונות במגזיני אופנה ובפרסומות

5תגובות

תמונות של דוגמניות וידוענים במודעות פרסום זוכות באופן קבוע לשיפוץ. זה עשוי להיות ליטוש קל כמו הבהרה של צבעים, קווצת שיער סוררת שהוחזרה למקום, או פצעון נעלם. זה יכול להיות גם שינוי דרסטי - השלה של כמה קילוגרמים, הוספה של כמה ס"מ לגובה, מחיקה של כל הקמטים ופגמי העור. כל זאת בעזרתה של תוכנת פוטושופ, מטה הקסמים של המרטש.

"מתקנים דבר אחד, ואז עוד אחד ומהר מאוד אתה נשאר עם ברבי", אמר האני פאריד, מרצה למדעי המחשב ומומחה ל"זיהוי פלילי דיגיטלי" באוניברסיטת דרטמות.

וזו הבעיה, פרלמנטים בצרפת, בריטניה ונורווגיה ומדינות אחרות (החוק הישראלי עבר בקריאה ראשונה), קבעו שתמונות שעברו פוטושופ צריכות להיות מסומנות. ביוני האיגוד הרפואי האמריקאי אימץ מדיניות בנוגע לתדמית הגוף ופרסום, שקוראת למפרסמים ולאחרים, "לצאת נגד שינוי של תמונות באופן שיכול לקדם ציפיות גופניות לא מציאותיות".

ד"ר פאריד אמר כי הנושא עניין אותו לאחר ששמע על הצעות החוק באירופה. תיוג תמונות כמרוטשות או לא נראה לו כגישה יותר מדי נוקשה.

פאריד ואריק קי, דוקטורנט למדעי המחשב בדרטמות, מציעים כלי תוכנה שיוכל לקבוע עד כמה תמונות עברו ריטוש, בסולם של 1-5 - מהמזערי ביותר ועד לשינוי הפנטסטי. המחקר שלהם פורסם השבוע במגזין The Proceedings of the National Academy of Sciences.

מהאתר של האני פאריד

המחקר שלהם נועד כאמצעי טכנולוגי להתמודדות עם התמונות המרוטשות בפרסום ובמגזיני אופנה , שמחקרים קבעו שהן תורמות להתפתחות הפרעות אכילה ובעיות עם תדמית הגוף, בעיקר בקרב נשים צעירות.

המחקר של דרטמות, אמר סת מטלינס, סוכן טלנטים לשעבר ומנהל שיווק, יכול להיות "מאוד חשוב" ככלי לבחינה אובייקטיבית של מידת הריטוש של תמונות. הוא ואשתו אווה מטלינס, שייסדו את מגזין הנשים המקוון Off Our Chests, מנסים לגייס תמיכה להצעת חוק דומה בארה"ב. הצעתם, חוק הכבוד העצמי, דורשת כי תמונות שעברו ריטוש רציני יתוייגו.

"אנחנו רק רוצים אמת בפרסום ושקיפות", אמר מטלינס. "אנחנו לא מנסים לצאת נגד הפוטושופ או למנוע מאנשים להשתמש בה. אבל אם תמונה של מישהו שונתה באופן דרסטי, צריך להזכיר לאנשים שמה שאתה רואה הוא אמיתי בערך כמו מה שראית באוואטר".

לחצו לייק לקבלת כל העדכונים והפרשנויות ישירות לעמוד הפייסבוק שלכם 

האלגוריתם של פאריד וקי מודד באופן סטטיסטי את השינויים שבוצעו בפנים ובגוף הדמות. רבות מהתמונות לפני ואחרי למחקר שלהם נאספו מאתרים של מומחי פוטושופ, שהציגו את יכולותיהם.

האלגוריתם נועד לחקות את התפישה האנושית. כדי לעשות זאת, מאות בני אדם גויסו ברשת כדי להשוות שורה של תמונות לפני ואחרי ולקבוע על סרגל של 1-5, עד כמה תמונות רוטשו. הדירוג האנושי שימש לתרגול התוכנה.

פאריד אמר כי הכלי שלו הוא אמצעי מצוין לרגולציה עצמית. מידע וחשיפה, הוא אמר, יכולים לייצר תמריצים להורדת הריטוש. "דוגמניות למשל עשויות להגיד, 'אני לא רוצה להיות 5, אני רוצה להיות 1'".

למאמר המלא של פאריד וקי



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו