הארץ

פייסבוק מתעניינת בקניית Opera Software, מפתחת הדפדפן המוערך אופרה. במטרה ליצור "דפדפן פייסבוק" עצמאי - כך דיווחו אתמול אתרי טכנולוגיה שונים. אתר Pocket-lint שהיה הראשון לדווח על כך, קיבל דיווח מגורם המקורב לנושא, לפיו פייסבוק מעוניינת להיכנס לזירת הדפדפנים ובכך להתחרות במיקרוסופט, גוגל, אפל ומוזילה. כמו גם ביאהו, שהשיקה רק השבוע את Axis, תוסף חיפוש וגלישה לדפדפנים.

באתר The Next Web דווח מפי גורם באופרה, כי הנהלת החברה נמצאת במגעים עם רוכשים פוטנציאליים. לפי הדיווח באתר, החברה מעוניינת לחבור לחברה גדולה, פרטית או ציבורית, ולא להמשיך לצמוח באופן עצמאי. כמו כן, דווח כי החברה הקפיאה גיוס עובדים חדשים, סימן לשינויים קרובים. פייסבוק ואופרה מסרבות להגיב על הדיווחים.

אופרה הוקמה ב-1995 באוסלו, נורווגיה. לפי נתוניה, מעל 200 מיליון גולשים ברחבי העולם משתמשים בדפדפן האופרה.

בשנים האחרונות אופרה פיתחה את את אופרה מובייל ואופרה מיני למכשירים ניידים וסמארטפונים. ב-2010 רכשה החברה שתי חברות: AdMarvel, שפיתחה פתרון לפרסום מקוון, ו-FastMail.FM, מפתחת ממשק אימייל אוסטרלית.

למרות שדפדפן של אופרה זוכה לביקורות נלהבות, הוא אף פעם לא הצליח להוות תחרות לאקספלורר של מיקרוסופט, פיירפוקס של מוזילה או גוגל כרום. לפי אתר מדידת התעבורה StatCounter, בחודש אפריל עמד הנתח הכללי של אופרה על 3.62% משוק הדפדפנים. באותו חודש, עמד הנתח של הדפדפן ממכשירים ניידים על 2.06%, לעומת 1.55% ממחשבים שולחניים.

לכתבה המקורית ב-TheMarker IT

קרדיט: אופרה

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ