אפקט אנדרואיד: גידול של 78% בכניסות לאינסטגרם

אפליקציית צילום ושיתוף התמונות דורגה במקום הראשון בארה"ב בגידול הטראפיק באפריל - החודש בו הושקה לאנדרואיד ונרכשה במיליארד דולר בידי הרשת החברתית

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
תמיר כהן
תמיר כהן

אפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם זכתה לגידול ב-78% במספר המשתמשים הייחודיים (יוניקים) במהלך חודש אפריל. הגידול הדרמטי נזקף לזכות השקת האפליקציה באנדרואיד ורכישתה בידי פייסבוק במיליארד דולר. על פי נתוני חברת דירוג המדיה קומסקור האמריקאית, אינסטגרם דורגה במקום הראשון בגידול הטראפיק בארצות הברית במהלך אפריל.

לפי הנתונים שפרסם הלוס-אנג'לס טיימס, במהלך החודש המדובר, השתמשו באפליקציה 14.6 מיליון משתמשים שונים – מה שדירג אותה במקום ה-106 בדירוג האתרים/אפליקציות הפופולריים בארצות הברית. לצורך ההשוואה, במארס האחרון, זכתה האפליקציה לגידול של 19% בלבד, עם 8.2 מיליון משתמשים שונים ומקום 204 בדירוג.

למקום השני הגיע האתר של ליגת הבייסבול האמריקאית (MLB.COM), עם גידול של 66%. למקום השלישי הגיע אתר הצפייה הישירה Directv.com עם גידול של 42%.

עד תחילת אפריל, עם השקת אינסטגרם למשתמשי אנדרואיד, השתמשו באפליקציה כ-30 מיליון בעלי אייפון. לפי ההערכות, אחרי ההשקה לפני כחודשיים, גדל מספר המשתמשים באפליקציה לחמישים מיליון. כחצי מיליון בעלי אנדרואיד נרשמו מראש עוד לפני ההשקה.

מייסדי אינסטגרם מייק קריגר וקווין סיסטרום מקבלים את פרס פריצת הרשת של השנה, בשבוע שעברצילום: רויטרס

אינסטגרם, שנבחרה על ידי אפל כאפליקציית השנה ל-2011 ובשבוע שעבר קיבלה את פרס פריצת הרשת של השנה, מאפשרת למשתמשים לצלם תמונות ולערוך אותן באפליקציה בין היתר בעזרת שלל פילטרים שהיא מציעה. את התמונות הם משתפים עם חבריהם באפליקציה, המשמשת גם כרשת חברתית. לפי נתוני החברה, מדי יום זורמות לרשת כחצי מיליון תמונות.

ביום חמישי השיקה פייסבוק את האפליקציה Facebook-Camera - אפליקציה עצמאית לצילום, עיצוב (בפילטר) ושיתוף תמונות לפיד של האפליקציה ו/או לפיד של הפייסבוק. בשלב זה האפליקציה, שפותחה על ידי מהנדסי פייסבוק ללא הסיוע של מפתחי אינסטגרם, זמינה לבעלי אייפון ואייפוד לארצות הברית ובריטניה בלבד. על פי פייסבוק, הסיבה להשקת אפליקציה נפרדת לשיתוף תמונות היא כדי לייעל ולקצר את זמן העלאת התמונות שבאפליקציה המקורית של הרשת החברתית.

בפייסבוק נשאלו על הדמיון לאינסטגרם ועל הסיבה מדוע השיקו אפליקציה זמן קצר לאחר שרכשו את אינסטגרם בלא פחות ממיליארד דולר. "כפי שמארק צוקרברג הדגיש, אנו מחויבים לצמיחתה העצמאית של אינסטגרם", השיב דובר החברה לשאלת כתב הבלוג הטכנולוגי טקראנץ' שהוסיף כי "אני צופה תחרות בריאה בין האפליקציות".

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ