Nik: התשובה של גוגל לפייסבוק ואינסטגרם

גוגל הודיעה אתמול כי רכשה את החברה המפתחת תוכנות ואפליקציות לעריכת תמונות לצלמים חובבים ומקצוענים כאחד

לוגו ניו יורק טיימס
ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
לוגו ניו יורק טיימס
ניו יורק טיימס

גוגל הודיעה אתמול כי היא רכשה את Nik, חברה המפתחת כלי עריכה ושיתוף תמונות. הצעד נועד לסייע לגוגל להתמודד מול פייסבוק בתחום התמונות ולסייע לה להפוך למוקד לעריכת תמונות ברשת.

פייסבוק מהווה ממילא מוקד לשיתוף תמונות לרשת, ובאפריל השנה היא רק התחזקה בזכות רכישת האפליקציה והרשת החברתית אינסטגרם. לדברי פייסבוק, המשתמשים ברשת מעלים יותר אליה מ-300 מיליון תמונות מדי יום. גוגל לעומת זאת טרם חשפה כמה תמונות מועלות לגוגל פלוס.

במקביל גוגל הודיעה כי הרשת החברתית המתחרה שלה, גוגל פלוס, כבר צברה 400 מיליון משתמשים, ש-100 מיליון מתוכם פעילים ברשת מדי חודש.

גוגל מקווה שהצעד האחרון יסייע לה למשוך צלמים מקצועיים וחובבי צילום כאחד. זאת מאחר של-Nik, שלה משרדים בגרמניה ובסן פרנסיסקו, יש קהילה נאמנה של צלמים מקצועיים, לצד אפליקציה פופולרית.

Snapseed: אפליקציית העריכה של Nik

התוכנה המוכרת ביותר של NiK היא Snapseed, אפליקציה ניידת לעריכה ושיתוף תמונות, שאפל הכתירה כאפליקציית השנה לאייפד ב-2011. האפליקציה מציעה כלי יותר מתקדמים מאלה של אינסטגרם, אולם היא רחוקה מהפופולריות של אפליקציית השיתוף שרכשה פייסבוק.

Snapseed זמינה רק למכשירי iOS של אפל, אולם היא צפויה להגיע לאנדרואיד בקרוב. רבים מהמוצרים האחרים של החברה נועדו לצלמים מקצועיים.

עם Nik ושירותים אחרים, גוגל מנסה לבדל את עצמה מפייסבוק ואתרי שיתוף תמונות נוספים באמצעות כלי עריכת תמונות מתקדמים יותר. גוגל שכבר מחזיקה בפיקאסה ובפיקניק, עורך תמונות מקוון, שילבה את הכלים שלהם לתוך הרשת החברתית שלה. נראה שגוגל יותר מעוניינת בניק בשל כלי העריכה למובייל ולרשת, שיכולים לשפר את גוגל פלוס.

גוגל לא חשפה אם היא מתכננת לסגור חלק מהמוצרים העצמאיים של ניק, הכוללים תוכנת עריכה לסקטופ לצלמים מקצועיים. שתי החברות לא חשפו את מחיר העסקה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ