פרויקט חדש חושף את אידיאל היופי מסביב לעולם

עיתונאית אמריקאית פנתה למומחי פוטושופ מארצות שונות בבקשה "עשו אותי יפה". התוצאות הוכיחו שיופי הוא עניין של תרבות וגם טעם אישי

"הארץ"
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"הארץ"

תוכנת פוטושופ הפכה לאחד הכלים המרכזיים בעיצוב אידיאל היופי של כולנו, אבל פרויקט חדש של עיתונאית אמריקאית מגלה שלמרות שכולנו משתמשים באותם כלים, ומתחברים לאותן רשתות חברתיות, האידיאל שלנו נותר שונה.

אסתר הוניג פנתה לכמעט 40 אנשי פוטושופ, חלקם חובבנים וחלקם מקצוענים, ברחבי העולם באמצעות פלטפורמות לפרילנסרים כמו Fiverr וביקשה מהם "לעשות אותה יפה". לכולם היא שלחה את אותה תמונה והיא קיוותה "שכל מעצב ישאב מהתבניות האישיות והתרבותיות שלו של יופי כדי לשפר את התמונה שלי".

"בארצות הברית פוטושופ הפכה לסמל לסטנדרטים הבלתי מושגים של היופי בחברה שלנו. הפרויקט שלי, לפני ואחרי בוחן איך הסטנדרטים האלה משתנים בתרבויות שונות ברמה הגלובלית", כתבה הוניג.

היא סיפרה ל-creators project באתר Vice כי הרעיון צץ אחרי שנתקלה ב-Fiverr במסגרת עבודתה כאחראית מדיה חברתית בסטארט אפ מקומי.

"רציתי להכניס את עצמי לתוך השיחה ולהשתמש בתמונה שלי כבסיס לניסוי. סיפורים חדשים ואוספי תמונות שבוחנים את ההשפעות של פוטושופ צצים ברשת כל הזמן. אני לא לא יכולה להגיד שיש סיפור אחד שנתן לי את ההשראה. במקום זאת הבנתי שיש דרך שבה אני יכולה להיות חלק מהשיחה, פשוטו כמשמעו", אמרה. "'קראתי הרבה על האופן בו פוטושופ מייצרת תמונות של יופי בלתי מושג. מה שלא עסקו בו הוא הסטנדרטים של אותו יופי בלתי מושג, ששונים מאדם לאדם ומתרבות לתרבות".

לחצו לצפייה בכל התמונות

צילומי מסך: מ-estherhonig.com

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ