רשויות פרטיות לחנויות אפליקציות: להציג את מדיניות הפרטיות לפני ההתקנה

23 רשויות - ובהן רמו"ט הישראלית - פנו לגוגל, לאפל, לאמזון, לבלקברי ולחברות נוספות בבקשה שיציגו לינקים למדיניות כבר מדף האפליקציה בחנות

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע בישראל (רמו"ט) ורשויות נוספות מסביב לעולם קוראות לחנויות אפליקציות מובילות לחייב מפתחים להציג הפניה למדיניות הפרטיות, לפני התקנת האפליקציה.

המכתב, עליו חתומות 23 רשויות להגנת פרטיות ברחבי העולם, נשלח לשבע חנויות אפליקציות מרכזיות: ה-App Store של אפל, גוגל פליי, בלקברי, נוקיה, מיקרוסופט, אמזון וסמסונג.

ברמו"ט מסבירים כי הפניה למדיניות פרטיות "הכרחית על מנת ליידע את המשתמש על מידע אישי שייאסף ממנו ולאלו מטרות ולאפשר לו להחליט האם הוא מסכים לכך, אם לאו עוד טרם הורדת האפליקציה".

"בעוד שלמפתחי אפליקציות יש אחריות להבהיר את מדיניות הפרטיות שלהם, מפתחי מערכות הפעלה ומפעילי חנויות אפליקציות משחקים תפקיד אינטגלי וייחודי באינטראקציה עם אפליקציות", נכתב במכתב. שווקי האפליקציות מהווים נקודת נחיתה חשובה שבה אנשים יכולים לחפש אפליקציות חדשות, לקרוא ביקורות ולגשת למידע טכני על אפליקציה מסוימת שלפני שהם מורידים אותה".

"שווקי אפליקציות כבר מאפשרים תקשורת על כמה נושאים שקשורים לאפליקציות, כמו פרטי האפליקציות, דירוג הגיל שלה, והגרסה", הוסיפו במכתב. "כפי שצויין, בעוד שלינקים למדיניות פרטיות מופיעים לעיתים בדפים בחנויות אפליקציות, הבחנו במהלך הבדיקה שלנו כי הפרקטיקה הזו אינה מיושמת באופן גורף".

"לינקים למדיניות הפרטיות צריכים להיות בגדר חובה (ולא אופציונליים) לאפליקציות שאוספות מידע במכשירים ניידים ודרכם".

במחקר בהשתתפות רמו"ט, שפורסם בספטמבר השנה, התברר שרק 15% מהאפליקציות לסלולרי מספקות הסבר ברור על אופן האיסוף והשימוש במידע האישי של המשתמשים. המחקר גילה בין היתר כי כ-59 אחוז מהאפליקציות שנבדקו, כלל לא התייחסו לנושא הפרטיות לפני ההורדה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ