שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

אפליקציה חדשה מנסה לשדך את הקרייריסטים של עמק הסיליקון

The League מנסה ליצור מקבילת טינדר שפונה לקהל של אנשי קריירה צעירים; למרות שצברה רק 4,500 משתמשים עד כה היא הצליחה לגייס 2.1 מיליון דולר

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

למרות ההצלחה של פייסבוק, וואטסאפ, סנאפצ'ט ושאר אפליקציות מסרים, תעשיית אפליקציות ההיכרויות ממשיכה לתפוס מקום מרכזי בחיי האהבה של מיליונים ברחבי העולם. הלהיט הנוכחי הוא כמובן אפליקציית טינדר, שחוסכת את התהייה הראשונית "האם הצד השני מעוניין גם?", ועושה את זה בממשק שהופך את העניין כמעט למשחק.

טינדר הפכה בעיקר לאפליקציית סטוצים, וגם לה לא חסרות מתחרות. למשל Bumble שפיתחו צוות של יוצאי החברה, שבראשם עומדת וויטני וולף, שעזבה בטריקת דלת את החברה לאחר שהגישה תלונה נגד עמיתה בחברה בגין הטרדה מינית. Bumble נועדה בעיקר לתת את הכוח בידי המשתמשות, ורק הן יכולות להתחיל בשיחה - אם לא התחילו, המחזר הפוטנציאלי נעלם לעד תוך 24 שעות.

אבל את הרעש הגדול של הימים האחרונים עשתה אפליקציה אחרת, שמנסה, כמו רבות לפניה לשים את הדגש על קהל איכותי. האפליקציה החדשה, The League, צברה רק 4,500 משתמשים בסן פרנסיסקו בשלב הבטא שבו היא נמצאת כעת, אבל בשבוע שעבר היא הכריזה כי הצליחה לגייס 2.1 מיליון דולר.

המנכ"לית, אמנדה ברדפורד, סיפרה ל-TechCrunch כי המטרה היתה צנועה בהרבה. "תכננתי לגייס רק סכום קטן לשלב ה-Seed, אבל זכינו להרבה עניין ועברנו מ-500,000 דולר ל-2.1 מיליון דולר כמעט בין לילה".

הרעיון הוא ליצור מקבילה קצת יותר סלקטיבית של טינדר, שתמשוך צעירים שאפתנים ומצליחנים. ברדפורד אמרה לביזנס אינסיידר שהרעיון ב-The League הוא לא ליצור אפליקציית שידוכים אליטיסטית אלא כזאת שמפעילה תהליך "אוצרות", כדי לבחור את המועמדים הטובים ביותר - בדומה לאוניברסיטאות מובילות ומקומות עבודה.

"אנחנו רוצים שאנשים יחשבו על The League כיותר בוגרת ויותר מעודנת, למקצוענים צעירים שרוצים לצאת לקפה או לצאת לשתות ולא רק רוצים סטוצים", היא אמרה.

הגישה הזאת כמובן יוצרת ביקוש, והתפוצה של האפליקציה נשענת על הזמנות של משתמשים קיימים. מי שמתקבל יכול להזמין חבר רווק נוסף, ואכן כמחצית מהמשתמשים הוזמנו על ידי חבריהם - רבים מהם מעולם לא השתמשו באפליקציית שידוכים. המטרה היא כמובן להתרחב בעתיד לאזורים ועדים נוספות כדי להתחבר למקצוענים צעירים, החברה שמה יותר דגש על הפרופילים ברשת החברתית המקצועית LinkedIn מאשר על הפרופילים בפייסבוק.

בביזנס אינסיידר מסבירים כי אלגוריתם הקבלה שלהם סורק את הרשת כדי לוודא שהמועמדים הם קרייריסטים בגיל המתאים - הרוב הם בני 20 פלוס כרגע. בנוסף הם בודקים אם למועמדים יש כבר חברים ב-The League. אבל, כאשר האפליקציה מציגה בפני המשתמשים את הבני זוג הפוטנציאליים היא מקפידה שלא להציג אנשים שהם מכירים, כדי להימנע ממבוכות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ