שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

משתמשים בכרום? ביום שלישי כבר לא תראו פרסומות פלאש

גוגל עושה עוד צעד בדרך הארוכה לפרידה מהטכנולוגיה שחלשה על הרשת בעשור הקודם; עדיין יהיה ניתן להפעיל את הפרסומות, אבל זה ידרוש פעולה יזומה מהמשתמשים

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

גוגל ממשיכה במסע האטי והארוך לחיסול פלאש, אותו התחיל מנכ"ל אפל לשעבר, סטיב ג'ובס. החברה הודיעה בסוף השבוע כי החל מיום שלישי, ה-1 בספטמבר, פרסומות פלאש לא יוצגו בדפדפן כרום באופן אוטומטי, אלא יוצגו כשטח שחור עם כפתור Play.

לשינוי צפויה להיות השפעה נרחבת על אתרי תוכן בעולם וגם בארץ - פרסומות פלאש משמשות באתרי תוכן רבים ומרכזיים כמו וואלה ו-ynet. ב-Ars Techica ציינו כי על פי דו"ח של חברת ניהול המודעות המקוונות Sizmek, מפרסמים ניסו להציג 5.35 מיליארד מודעות פלאש ברשת ברבעון הראשון של השנה, לעומת 4.25 מיליארד מודעות HTML5.

גם משתמשי רשת הפרסום של גוגל עצמה משתמשים לפעמים בפלאש, אבל ברוב המקרים גוגל נוהגת להמיר את המודעות הללו לפורמט HTML5. בהודעת החברה גוגל המליצה לבעלי אתרים לזהות איזה מודעות לא יוצגו, ולדאוג להמיר גם אותן ל-HTML5.

פלאש עוברת מהפך אטי וכאוב מאז 2009 והמכתב הפתוח של סטיב ג'ובס לאדובי, מפתחת הפלטפורמה. מטכנולוגיה ששלטה ברשת בעשור הקודם, והובילה את מהפיכת הווידיאו ברשת, היא הפכה לפלטפורמה מוקצה. כל זאת במידה רבה בשל בעיות האבטחה והיציבות הרבות שהתגלו בה.

רק לאחרונה התעורר שוב עניין סביב פלאש, כאשר התברר שרבים מכלי הפריצה של חברת האקינג טים האיטלקית הסתמכו על פרצות בפלאש. לאחר שהאקרים פרצו לחברה ופרסמו את כל המידע שלה, כולל הקוד של הווירוסים שנהגה למכור לממשלות ברחבי העולם. לאחר שהאקרים נוספים החלו להשתמש בווירוסים שפיתחה החברה, החליטו במוזילה ובגוגל להשבית את השימוש בפלאש כברירת מחדל בכרום ובפיירפוקס עד להוצאת תיקון.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ