בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יכול להיות שפייסבוק רוצה לדעת עם מי אתם שוכבים?

פיצ'ר חדש מבית הרשת החברתית מציע סדרה של השלמות משפטים, אך ביניהן יש גם כאלו שמעוררות אי נוחות בקרב הגולשים

3תגובות
מטה פייסבוק בקליפורניה
Marcio Jose Sanchez/אי־פי

אפשר לומר שכבר די התרגלנו לרעיון שלפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות יש עניין בפרטים האישיים שלנו ורצון לדעת ולאסוף כמה שיותר מידע אודותינו. אחרי הכל, זהו התשלום שאנחנו נאלצים לשלם על שירותים בחינם - מה שלא עולה כסף, עולה באובדן פרטיות לטובת מפרסמים, והמוצר הוא כמובן אנחנו.

אבל לפעמים נראה שהשאלות של פייסבוק קצת חורגות מגבולות הטעם הטוב, או סתם סובלות מטעם רע. קחו לדוגמה את אחד השאלונים האחרונים מבית צוקרברג, שנמצא בפיצ'ר בשם "?Did You Know". הפיצ'ר כולל אוסף של שאלות עם השלמת משפטים, רובם תמימים ("כשאני לא אוהב מתנה, אני..." לדוגמה). אבל גולשים הצביעו על שאלה אחת מעט שונה - "...I Usually Sleep With".

ציוץ בנוגע לשאלות של פייסבוק - דלג

יש שיאמרו שמדובר בסך הכל בשתי דרכים שונות לקרוא את אותו משפט - הראשונה פשוט מתייחסת לצורה שבה אנשים הולכים לישון והשנייה חוקרת את הרגלי המין של הגולשים. כשאנשי האתר Business Insider פנו לדובר מטעם פייסבוק הוא לא סיפק להם תגובה בנושא. לצד האפשרות שפייסבוק מנסה לגרום לגולשים לחשוף עוד מידע אישי, הניסוח הדו משמעי של השאלה מעלה את החשד כי המטרה האמיתית אינה איסוף מידע על הגולשים, אלא אימון של האלגוריתם להבנת שפה טבעית של פייסבוק.

מדובר בתחום שכל ענקיות הטכנולוגיה משקיעות בו רבות - ופייסבוק אינה יוצאת דופן בכך. החברה אמנם הודיעה לאחרונה כי היא הולכת לסגור את M, העוזר האישי המשולב במסנג'ר, אבל על פי הדיווחים בארה"ב היא גם מתכננת להוציא רמקול חכם משלה שיתחרה ברמקולים של גוגל ואמזון.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו