בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סנאפצ'ט הסוף? "אנחנו צופים בחברה שמתנפצת לרסיסים"

פייסבוק, אינסטגרם ואפילו טוויטר הצליחו לשרוד אינספור שינויי עיצוב גדולים מבלי לאבד משתמשים, אבל האפליקציה שהיתה אמורה להיות האיום הגדול ביותר עליהן בסכנת הכחדה

22תגובות
קיילי ג'נר
Rich Fury/אי־פי

יותר מ-1.2 מיליון משתמשי סנפצ'אט חתמו על עצומה הקוראת לחברה לבטל את שינוי העיצוב "המעצבן" שלה. אבל את הנזק האמיתי גרם ציוץ יחיד.

"אזזז עוד מישהו כבר לא פותח יותר את סנאפצ'ט? או שזאת רק אני", צייצה קיילי ג'נר ל-24 מיליון העוקבים שלה בטוויטר. זה היה מספיק כדי שהמניה של החברה תצלול ב-6% - ירידה של 1.3 מיליארד דולר בשווי השוק שהובילה לעוד כותרות מביכות לחברה.

הציוץ של קיילי ג'נר - דלג

כמה אנליסטים ומשתמשים מאמינים כי זה לא רק עוד יום גרוע בחזית היח"צ של החברה אלא משבר קיומי אמיתי, ולא בטוח שהיא תצליח לשרוד אותו. החברה עומדת בפני ביקורת מחברות ומשתמשים בולטים בשעה שהיא מתמודדת מול תחרות משמעותית של פייסבוק ואפליקציות צעירות יותר כמו Musical.ly, פלטפורמה שזוכה לפופולריות אדירה בקרב ילדים.

"אנחנו צופים בחברה שמתנפצת לרסיסים", אמר אריק שיפר, מנכ"ל קרן ההשקעות Patriarch Organization, שאמר כי הסערה סביב העיצוב המחודש הוא האסון הגדול ביותר של האפליקציה שהוא ראה בעמק הסיליקון. "בשביל מותג כמו סנאפצ'ט זו היתה נשיקת המוות ליחסים עם בסיס המשתמשים הנאמן שנשאר איתם".

העיצוב המחודש שהושק מוקדם יותר החודש כלל שינויים משמעותיים בממשק של האפליקציה, כולל הפרדה בין תוכן של חברים לזה של גופי תוכן, וארגון מחודש של סיפורי סנאפצ'ט.

שינויי עיצוב תמיד היו עניין רגיש בפלטפורמות חברתיות ברשת, אבל בדרך כלל היה מדובר במחאה קצרת מועד. במקרה הנוכחי, לשינויים האחרונים עלולות להיות השלכות ארוכות טווח.

אוון שפיגל מספר על השינוי בפיד של סנאפצ'ט - דלג

"כל העניין הזה הוא פשוט בלגן מוחלט", אמר סקוט לוי, מנכ"ל סוכנות המדיה Fuel Online, שציין שהחברה שלו בדרך כלל ממליצה לא להשקיע כסף בפרסום באפליקציה. "אנשים לא משתמשים בה יותר. בנוסף לכך אנחנו מקבלים תגובת נגד חריפה ממפורסמים".

חברת Snap סבלה לאחרונה מהפסדים גבוהים, בעוד שאינסטגרם שבבעלות פייסבוק, הצליחה למשוך מאות מיליוני משתמשים להשתמש בכלי הסיפורים שהועתק מסנאפצ'ט.

"רבים מהחברים שלי אמרו שהם הולכים למחוק אותה", אמרה קלייר פאכטר, תלמידת תיכון בת 18 מקליפורניה שמשתמשת בסנאפצ'ט כבר שש שנים ושנאה את העיצוב המחודש. "זה כל כך מכוער וקשה להתמצאות".

למרות הביקורת הוויראלית, סנאפצ'ט אמרה כי העיצוב המחודש פה כדי להישאר.

העיצוב החדש של סנאפצ'ט
AP

זאת אסטרטגיה מסוכנת שעלולה לגרום לבעיות חמורות אם אנשים יעזבו את האפליקציה, במה שעלול לגרום לירידה נוספת במניה של החברה, אמר מייקל פאכטר, אביה של קלייר ואנליסט בחברת Wedbush Securities. "ניכר שהם לא עשו את שיעורי הבית שלהם כשערכו בדיקות עם משתמשים והם לא ציפו לתגובה".

הלחץ גבר בשבוע שעבר כשחברת האיפור מייבלין שאלה את העוקבים שלה אם כדאי לה להפסיק לפעול בסנאפצ'ט לאור הירידה הדרמטית בעוקבים.

דובר של סנאפצ'ט אמר כי מטרת העיצוב המחודש היא להפוך את האפליקציה ליותר "אישית לכולם". "הבסיס החדש הוא רק ההתחלה ואנחנו תמיד נהיה אסירי תודה על כל משוב מהקהילה שלנו כשנוציא מוצרים חדשים".

מיוזיק.לי היא אפליקציית ליפ סינקינג שהושקה כגימיק והפכה לפלטפורמה מצליחה לשיתוף סרטונים. מיליוני בני נוער כבר הצטרפו אליה, וחלקם אף הפכו לכוכבים. היא משלבת אלמנטים של אינסטגרם, סנאפצ'ט ו-Vine וזכתה להצלחה בשעה שהצמיחה של Snapchat הואטה.

למרות של-Musical.ly יש קהל אחר וצעיר יותר, נראה שהיא נמצאת במגמה חיובית לדברי שיפר. לעומתה סנאפצ'ט נמצאת במסלול לעבר חוסר רלוונטיות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו