יאיר בריל - צרובה
יאיר בריל

החודשים האחרונים לא ממש עשו חסד עם סנאפצ'ט. מי שהייתה בעבר המתחרה המגניבה של פייסבוק חווה משבר חריף, שכלל ירידה חדה בערך המניה וביקורות רבות מצד משתמשים באפליקציה. היום (שני) מנסה החברה לעשות אחורה פנה, ומציעה אפשרות לפיד שיופיע בצורה כרונולוגית.

הפיד הכרונולוגי הוא למעשה תחליף לעיצוב המחודש של סנאפצ'ט, שספג עלבונות מצד משתמשים רבים ואף כלל עצומה שעליה חתמו מעל מיליון משתמשים וקראה לבטל את העיצוב. אותו עיצוב כושל כלל הפרדה של הפיד לשתי קטגוריות: "חברתי", שכולל את הסיפורים והסרטונים של החברים; ו"מדיה", שכולל תוכן של מפרסמים, יוצרים ומפורסמים.

על פי הדיווח באתר Techcrunch, לשינוי הפיד ישנם יתרונות אך גם חסרונות. בהיבט החיובי, הוא מאפשר לגולש לראות בצורה ברורה את הדברים החדשים ביותר, בנוסף ליכולת לראות מי זמין באותו רגע. בצידו השני של המטבע יש בעיה של חוסר סינון, כאשר אלו שמעלים חומרים באופן קבוע יזכו להעדפה על פני אחרים - כמות על פני איכות.

השינויים בפיד של סנאפצ'ט לא חריגים בנוף הרשתות החברתיות בעלות תצוגת הפיד הבלתי נגמר. לפני מספר חודשים הייתה זו פייסבוק שהכריזה על "חזרה לשורשים", קרי הענקת עדיפות לפוסטים של חברים ומשפחה על פני תוכן של גופי תוכן וחברות מסחריות.

לקראת סוף מרץ עשתה גם אינסטגרם ריפרש לעיצוב, והבטיחה כי השינויים בפיד יהפכו אותו לכזה שנמצא "עם האצבע על הדופק". מעניין לראות כיצד החברה שנתפסה כתחליף המרענן לפייסבוק מוצאת את עצמה כ-"Late Adopter" בגזרת הפיד.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ