יאיר בריל - צרובה
יאיר בריל

במשך שנים, בזמן שאתרים, תוכנות ורשתות חברתיות שינו את הממשק והעיצוב שלהן לבלי היכר, דווקא משתמשי ג'ימייל (כלומר, כמעט כולנו) נהנו משקט תעשייתי בגזרת הוויזואליה. השבוע הכריזה ג'ימייל על מתיחת פנים רצינית, שלצד מראה טיפה רענן יותר גם יציג פיצ'רים נוספים שלא היו קיימים בעבר לטובת יותר ממיליארד המשתמשים שלה.

ראשית כל, תוכלו לשים לב לעיצוב החדש, שמעניק לממשק של ג'ימייל מראה "אוורירי" יותר. בצידו השמאלי של המסך תוכלו לעבור בין שורת משימות, יומן גוגל, הערות של Google Keep ובחירות תוספים ב-G Suite Marketplace. פתיחת מייל חדש וה-Hangouts נראים כרגע זהים לגרסה הקודמת.

גם בג'ימייל ינג'סו לכם לענות לבוס

בגזרת התוספות גוגל החליטה להתמקד בבינה מלאכותית, כשבמוקד נמצאת המערכת שתזכיר לכם באופן פעיל לעקוב ולענות למיילים מסויימים. בנוסף, בניסיון לצמצם ככל הנראה את העומס שרבים מאיתנו חווים בכמות המיילים, המערכת תמליץ למשתמשים לצאת מרשימות תפוצה לאחר שתזהה אם מיילים מאותן כתובות לא זוכים להפתח או נמחקים באופן קבוע.

העיצוב החדש יאפשר למשתמש לצמצם את כמות החלונות שעליהם הוא נאלץ ללחוץ כחלק מהגלישה. כך לדוגמה תוכלו לפתוח קבצים מצורפים למייל מבלי לפתוח את ההודעה עצמה, כשהקבצים יופיעו במסך התצוגה הראשי.

ביי ביי להודעות מיותרות

בנוסף, המערכת החדשה תאפשר לכם להגדיר את הזמן שבו תרצו לענות למייל בצורה נוחה ומסודרת מבלי לפתוח את ההודעה עצמה. יתרה מכך, ג'ימייל מאפשרת מעתה לנעול הודעות ולהגדיר להן תאריך תפוגה, שלאחריו המייל פשוט ייעלם. אם תחליטו לנעול מייל מסוים, הדרך לפתוח אותו תהיה באמצעות קבלת הרשאה או אישור באמצעות SMS.

עם כל כך הרבה אופציות נוספות, אתם כנראה כבר תוהים איך ומתי תוכלו ליהנות מכל הכיף הזה (בהנחה שאתם מגדירים עיצוב מחדש של תיבת מייל ככיף, לא שופטים). ובכן, יש סיכוי טוב שכבר מעכשיו. הדרך היא פשוטה מאוד: מכירים את גלגל השיניים שמופיע בצידו השמאלי של מסך התצוגה? מצוין, לחצו עליו ובדקו האם מופיעה לכם בראש הרשימה האפשרות - "ניסוי הגרסה החדשה של Gmail". יש לכם? ברכותיי, אתם מוזמנים להצטרף לניסוי.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ