שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

משטרת דובאי מכה שנית עם סרטון הסברה ויראלי על פישינג

תחת צלילי הלהיט של שאגי "It Wasn't Me", מנסה מנהל בנק באמירויות להבהיר ללקוח שלו שיפסיק לפתוח מיילים חשודים. התגובות נלהבות אך גם ביקורות לא חסרות

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

ניסיונות גניבת המידע והפישינג אינם נעצרים בגבולות מדיניים, ואין אף מדינה בעולם שמוגנת מפני הונאות בסכומי עתק דרך הרשת. גם בדובאי הבינו זאת והפיקו סרטון הסברה, בשיתוף עם הבנק Emirates NBD, שמנסה להעלות את עניין הזהירות ברשת למודעות הגולשים. אלא שהסרטון היה מעט שונה מהזרם המרכזי של המדיה במפרץ ולכן הוא הצליח להפוך לוויראלי. לא עניין של מה בכך כשמדובר בנושא שאנשים מעדיפים לקטלג אותו כ"דלג על מודעה".

הוא עשה זאת בעזרת גישה מרעננת לנושא כל כך טעון - הומור, ובהרחבה - הומור אמריקאי. באנגלית רהוטה, במחווה לשיר "It Wasn't Me" של שאגי, נראה לקוח שנפל קורבן לפישינג כלכלי משוחח עם מנהל הבנק שלו בניסיון לברר כיצד נעקץ. על כל תשובה של התם שנפל, תשובה מאת המנהל המיתמם שכותרתה היא - It Wasn't Me.

בתוך שבועיים הסרטון הפך לסערה של ממש עם 1.3 מיליון צפיות, 25 אלף לייקים ולמעלה מ-11 אלף שיתופים - רובם מהללים את הגישה הקלילה של הסרטון שתעזור להפיץ את המסר, כך טענו רבים ברשתות החברתיות. השורה התחתונה של הסרטון מפרטת את מה שכולנו יודעים - הבנק לא יבקש לדעת את הקוד הסודי שלך, או כל מידע חסוי אחר והסיכוי שזכיתם בלוטו והודיעו לכם כעת במייל נרגש הוא לא קיים.

את הסרטון הפיקה משטרת דובאי, ספקית תכנים אינטרנטיים מוכרת ואהובה על כלי תקשורת רבים (במוסד לעומת זאת לא בטוח שמתים עליה מאז שהפכה את מחסלי מבחוח לכוכבים עולמיים).

בין המגיבים היו רבים שהחמיאו ליוצרים על היצירתיות ועל החשיבות שבפרסום סרטון כזה, גם אם מדובר בסוג של פרסומת לבנק, אך היה גם מי שביקר את הפנייה לאנגלית ולתרבות האמריקאית כדי להעביר את המסר. מתברר שלא רק לבעיות אין גבולות, אלא גם לביקורות שנשמעות דומות בכל מדינה, גם אם בשפה אחרת.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ