דו"ח: אובר שכחה לספר למכונית האוטונומית שאנשים מתפרצים לכביש

חקירת מותה של אשה שנדרסה בידי מכונית אוטונומית של החברה בשנה שעברה גילתה כמה ליקויים במערכות שפיתחה אובר; לדברי החברה, היא תיקנה את הבעיות

רויטרס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
המכונית האוטונומית של אובר שדרסה את הרצברג בשנה שעברה
המכונית האוטונומית של אובר שדרסה את הרצברג בשנה שעברהצילום: HANDOUT / רויטרס
רויטרס

המכונית האוטונומית של אובר, שדרסה למוות בשנה שעברה את איליין הרצברג באריזונה, לא תוכנתה להתמודד עם אנשים שמתפרצים לכביש, והתוכנה שלה סבלה מליקויים נוספים - כך עולה מדו"ח של המועצה הלאומית לבטיחות בארצות הברית (NTSB). עוד עולה מהדו"ח כי כלי הרכב האוטונומיים של אובר היו מעורבים ב-37 תאונות בשנה וחצי שקדמו לתאונה.

הדו"ח פורסם לקראת ישיבה שצפויה להתקיים ב-19 בנובמבר ובה תוכרע הסיבה הרשמית לתאונה. הרצברג  (בת 49) נדרסה בידי מכונית אוטונומית של אובר כאשר חצתה כביש ברגל שלא במעבר חציה לצד אופניה, בשעת לילה בעיר טמפה. בדו"ח ציינה הסוכנות כי מכונית הניסוי של אובר לא זיהתה בזמן את הרצברג כהולכת רגל. גם הנהג שישב מאחורי ההגה לא הבחין באשה, מפני שהוא עצמו צפה ב-"The Voice".

לדברי הסוכנות, מדובר בתאונה השלישית שבה המכונית לא הצליחה לזהות סיכונים בכביש. ב-33 מתוך 37 התאונות שבהן היו מעורבות המכוניות בעת שנשלטו באופן אוטונומי, הן נפגעו מכלי רכב אחרים.

בתקרית אחת שבה היתה מעורבת המערכת האוטונומית, רכב הניסוי פגע בעמוד שהגן על נתיב אופניים אך היה מעוקם ובלט לנתיב שבו נסעה המכונית האוטונומית. במקרה נוסף הנהג השתלט על המכונית כדי לחמוק מכלי רכב שנכנס במהירות לנתיבו. הוא הצליח לחמוק, אך פגע בכלי רכב שחנה במקום.

בתאונה שבה נהרגה הרצברג, רכב הניסוי של אובר זיהה אותה רק 1.2 שניות לפני הפגיעה ולא הספיק לעצור. בעקבות האירוע, החברה עצרה את הניסויים למשך כמעט 10 חודשים וביצעה שינויים בתוכנה. לטענתה, בסימולציה של תנאי התאונה שערכה לאחר השדרוג, התוכנה הצליחה לזהות את הולך הרגל ממרחק של 88 מטרים (4.5 שניות לפני רגע הפגיעה האפשרי) - מרחק שהיה מספק די זמן לבלימה.

בדו"ח מציינת הסוכנות כי העבירה לאובר כמה נקודות נוספות שנזקקו לטיפול לפני השדרוג. אחת מהן נגעה לכך שתוכנת הנהג האוטונומי עיכבה את הבלימה בשנייה, כדי לאפשר לרכב לתכנן נתיב חלופי או לספק הזדמנות לנהג להשתלט עליו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ