שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

איך סרטון ישראלי הגיע כמעט ל-40 מיליון צפיות

סרטון ההריון של עדי סוזן-מאלישב וסרגיי מאלישב עשה הרבה רעש בנובמבר האחרון כשהגיע לסטטוסים מצייצים. אחרי שהופץ באתר של עיתון אמריקאי מספר הצפיות בו זינק

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מתוך הסרטון של בני הזוג מאלישב. צילום מסך
עודד ירון

בחודשים האחרונים החלה פייסבוק להציג את מספר הצפיות של סרטונים ברשת החברתית, במה שנראה כמו ניסיון לשפר את התחרות שלה מול יוטיוב. הכלי החדש הזה חשף עד כמה סרטון ישראלי שזכה להצלחה בנובמבר נהפך לוויראלי. הסרטון של עדי סוזן-מאלישב וסרגיי מאלישב שעוקב אחרי ההריון של עדי עד לידת בנם גל, הצליח להגיע ליותר מ-38 מיליון צפיות בפייסבוק.

האמת היא שהסרטון שהם העלו ליוטיוב זכה למספר מכובד אבל מעט פחות מרשים של יותר מ-340,000 צפיות, אבל המספר מתגמד לעומת מספר הצפיות בעמוד הפייסבוק של "ג'ואיש סטנדרט", עיתון בניו ג'רזי שגילה את הסרטון בעמוד של סטטוסים מצייצים.

בימינו מספר כזה של צפיות יכול להיות מתורגם להצלחה משמעותית ביוטיוב, כולל הכנסה כספית לא מבוטלת, לפחות אם יוצרים חשבון שותפים מבעוד מועד. אם כי כאשר הוא מוצג בפייסבוק זה לא ממש מוביל לרווחים.

אבל סרגיי מאלישב סיפר ל"הארץ" שהוא לא ממהר לעזוב את העבודה. "סתם פירסמנו את זה כסרטון לחברים בפייסבוק. זה לא שציפינו לעשות כסף מהילד שנולד", אמר כשהסביר שאין לו בעיה עם זה שלקחו את הסרטון והעלו אותו מחדש.

אותו דווקא הרגיזו חלק ניכר מהתגובות. "היו שם תגובות מטורפות", הוא אמר. "אין לי מושג כמה תגובות יש שם עכשיו אבל היו שם כמה אלפי תגובות וכמעט כולן היו משהו בסגון Fuck Israel ודברים כאלה. תגובות שאין להן שום קשר אלינו, או לסרטון. כתבו למשל על כך שילדים ישראלים גדלים בשמחה לעומת ילדים ערבים שמופצצים".

הזוג נגרר לסערה הקבועה סביב ישראל בין היתר מפני שהעיתון תייג אותם תחת הכותרת זוג יהודי. "אפילו המילים הזאת גררו דיון מטורף סביב השאלה 'למה זה משנה שזה זוג יהודי'", אמר.

על הסרטון עצמו מאלישב סיפר שהוא היה הברקה של רגע, שאמנם דרשה צילומים בכל שבוע, אבל אף שהתוצאה נראית מלוטשת להפליא, ההשקעה שלהם היתה מינורית יחסית. "אני לא מקצוען, זה היה רעיון שלנו בשבילנו, לא בשביל קהל של 40 מיליון. צילמנו חמש שש תמונות בערך פעם בשבוע, בדרך כלל באותו מקום עם אותם בגדים במשך תשעה חודשים. עשיתי את זה עם תוכנת Movie Maker. בלי לתקן צבע בפוטושופ ולא שום דבר אחר. העריכה עצמה לקחה לי בערך עשר דקות. פתחתי את התוכנה וזרקתי את כל התמונות לפי הסדר ועשיתי מזה סרטון. המוזיקה המוזיקה היא מוזיקה מקורית של אח של אשתי, רון סוזן, שביקשתי ממנו לכתוב קטע מלודי".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ