בעקבות איומי חרם: פיצה האט ישראל הסירה פרסומת מפייסבוק

הזכיינית המקומית השתמשה בצילום מהסרטון של מרואן ברגותי והטורטית לצורכי פרסומת, וחוללה סערה עולמית

עודד ירון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

פרסומת בדף הפייסבוק הישראלי של רשת פיצה האט עוררה מחאות ברחבי העולם וקריאות לחרם על הרשת תחת התגית #BoycottPizzaHut. בעקבות הסערה פרסמה הרשת הבינלאומית התנצלות.

בפרסומת נראה הצילום שפרסם המשרד לביטחון פנים ובו נראה מרוואן ברגותי שובר שביתת רעב, בתוספת של קרטון פיצה האט והכיתוב: "ברגותי, אם כבר לשבור שביתה לא עדיף פיצה?"

ניצול הצילום של האסיר הפלסטיני לצורכי פרסום הוביל כאמור לתגובות נזעמות וקריאות לחרם ובתגובה פרסמו דפים שונים של רשת הפיצות העולמית התנצלות:

"פיצה האט הבינלאומית מתנצלת על פגיעה שנגרמה בשל פוסט בעמוד פייסבוק של פיצה האט ישראל . זה היה לא ראוי כלל וזה לא משקף את ערכי המותג שלנו. הזכיינית המקומית במדינה הסירה זאת מיידית והיחסים עם הסוכנות שהעלתה את זה הופסקו".

עם זאת, באתר המזבלה הבחינו כי קשה מאוד להבחין באותה התנצלות של הרשת בעמודי פייסבוק ברחבי העולם, ובהם גם בדף המרכזי של הרשת. המקומות היחידים שבהם התפרסמה ההתנצלות הם בעמודי פייסבוק של זכייניות במדינות ערב, כמו איחוד האמירויות, לבנון והרשות הפלסטינית. יצויין כי בבדיקה של "הארץ" נמצא גם פוסט של העמוד הרשמי, אבל לא ניתן לראות את אותו פוסט בטיימליין של העמוד. 

בפיצה האט ישראל מסרו לנקסטר כי "מדובר בפוסט הומוריסטי לשירות המשלוחים של פיצה האט ישראל שהוחלט להסירו לאור בקשת הנהלת הרשת הבינלאומית".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ