הארץ

כולם אוהבים קטשופ. ילדים מוכנים לאכול כל דבר לידו, מבוגרים לא יוותרו עליו בהמבורגר שלהם, וחלוצי כדורגל משתמשים בו כדי להסביר בצורות כיבושים ("להיות חלוץ זה כמו להיות בקבוק קטשופ, אתה מנער ומנער את הבקבוק, ושום דבר לא יוצא - אבל כשזה מתחיל לצאת, זה לא נפסק"). אולם ייתכן שהמטאפורות על בקבוקים עשויות להשתנות בקרוב בזכות המצאה חדשה - פרוסות קטשופ.

קמפיין קיקסטארטר בשם "דפי הרטבים" שהשיקו לאחרונה שני יזמים סימן את כשחתיכות הקטשופ כראשונות לצאת לשוק. היזמים, שעברו את סכום היעד לגיוס חודש לפני מועד סיום הגיוס, מבטיחים כי המוצר עשוי מחומרים טבעיים בלבד ושהוא "הדבר האמיתי". 

איך זה עובד? דמיינו חבילת גבינה צהובה, רק באדום. את החתיכות ניתן להניח בקלות על כל סנדוויץ', מבלי להסתכן בהכתמת החולצה. היזמים מבקשים את תמיכת הציבור בפיתוח המוצר ושיווקו, ומבטיחים כי הקטשופ הוא רק הרוטב הראשון שיהפוך בקרוב מנוזל למוצק. 

התגובות ברשת ל"חילול הקודש" לא איחרו לבוא. "זה פשע", טען אחד הצייצנים, "ואם אפגוש מישהו שמשתמש בתועבה הזו, אוקיע אותו בפומבי". גולשים אחרים דווקא הגיבו בשמחה להמצאה החדשה, ביניהם היה מי שטען כי "סוף סוף שיחררו את הסנדוויץ' שלנו". בין התוקפים והמגנים, היו גם כאלה שהתפלאו איך לא המציאו זאת קודם, ואז נזכרו בציניות שדווקא כן המציאו אבל אז "פשוט קראו לזה עגבנייה". 

ייתכן שעתיד הרטבים יהיה שונה ממה שמוכר לנו, והיתרונות בפרוסה לא מלכלכת בולטים למרחוק. אבל שאלה אחת עדיין נשארה ללא פתרון: איך נוכל מעתה ליצור את הרוטב המושלם המורכב ממיונז וקטשופ? הקדמה תמיד טומנת בחובה גם געגוע.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ