איתן לשם
איתן לשם

מדרכות מלאות בכלים חשמליים עליהם נוהגים צעירים פוחזים, שמפרים את שלוותם של הולכי הרגל. נשמע מוכר? כעת מתמודדים עם הבעיה הזו גם תושבי סן פרנסיסקו, אך הם – בניגוד לתושבי תל אביב – גם החליטו לעשות משהו בנידון. עשרות קורקינטים ממונעים הושחתו ברחבי העיר בשבועות האחרונים, חלקם נזרקו לים, אחרים נתלו על עצים ועל אחדים מהם אפילו השאירו "מתנה" בצורת צואה.

במהלך החודשים האחרונים החלו לפעול בעיר חברות רבות להשכרת קורקינטים ממונעים, והתלונות על אופי הנהיגה הפרוע, לעתים קרובות על המדרכות, והצורה בה מחנים את הכלים (חוסמים כניסות לבניינים ועל מדרכות) נערמות. מספר אזרחים החליטו לקחת את החוק לידיים ולהילחם בתופעה ש"ממררת את חייהם", כפי שכתבו עשרות מהם ברשתות החברתיות. בצירוף, כמובן, עדויות מצולמות של תוצאות ההשחתה.

על פי הפרסום באתר motherboard, לא פחות מ-150 זוגות קורקינט מגיעים לתיקון בכל יום, כשחלק גדול מהם בשל מעשי ונדליזם של תושבים זועמים. חוטים קרועים, מחיקת קוד ה-QR דרכו ניתן לשכור את הקורקינטים באפליקציה מיוחד, ושלל תקלות יזומות אחרות הפכו לנחלתם של חברות ההשכרה ומתקני הקורקינטים בעיר.

גם החברות המשכירות – ובראשן "Bird", שפעילה בשבע ערים והצליחה לגייס בשבעה חודשי פעילות כ-120 מיליון דולר – וגם עיריית סן פרנסיסקו לא עומדות לוותר. אלה על שירותי נסיעה "בטוחים וידידותיים לסביבה", ואלה על "מדרכות נקיות ורכיבה כחוק". העירייה שלחה מכתב בהול לחברות בדרישה להגביל את חניות הקורקינטים, והפעילה יחידת סיור מיוחדת שתיתן קנסות לנוהגים בפראות. בנוסף, העירייה שוקלת להפוך את השכרת הקורקינטים למחויבת ברשיון נהיגה.

אך כל ההגבלות והמחאות, כך נראה, לא יעצרו את גל הכלים הממונעים להשכרה שמתחיל לשטוף את החוף המערבי של ארצות הברית (בנוסף לנציגות בוושינגטון הבירה). כמו המכוניות האוטונומיות של אובר, שהחלו לנהוג בעיר ללא רשיון וכעת העירייה החלה ברגולציה, כך גם מדרכות העיר עתידות להשתנות לגמרי. השאלה היא – בסן פרנסיסקו כמו בתל אביב – כמה הרוגים, פצועים וקורקינטים שבורים יגרמו לשלטונות (ולציבור) להבין שעולם התחבורה לא יחזור לאחור, והפתרון היחיד הוא להסדיר אותו ולא להילחם בו (או לחרבן עליו). 

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ