ג'ון אוליבר מסביר מי עומד מאחורי הפרסומות ומגלה את האמת על ונציה

מנחה ה-Last Week Tonight הסביר בתוכניתו כי מאחורי כל תשדיר מטעם "אזרחים מודאגים" מסתתרת חברה מסחרית מלאת אינטרסים שכדאי לחשוף לפני שתתפתו להאמין לה. וגם: מהי "נקודת הג'י של העולם"?

הארץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

את החלק הראשון בתכניתו הקדיש ג'ון אוליבר לגזענות של טראמפ, או ליתר דיוק ל"עובדה המדהימה שרק 49 אחוזים מאמינים שהנשיא שלנו גזען". משם הוא המשיך לסכסוך המוזר ביותר של העת החדשה – סעודיה נגד קנדה, כולל איומים לא ממש מרומזים על 9/11. אחר כך הוא עבר ספק לתקוף ספק להישבות בקסם הקמפיין המדובר של ליטא לעידוד תיירות בוילנה ("נקודת הג'י של העולם"). אוליבר הציע עוד סיסמאות מיניות לערים שונות בעולם, בין היתר ללאס וגאס ("האנאלי של העולם"), ונציה ("שק האשכים הזקן של העולם") ואוסלו ("הדגדגן"). את דבריו הוא סיים דווקא בשבחים לקמפיינרים שיצאו עם הסיסמה בדיוק ביום האורגזמה הבינלאומי (יש דבר כזה), והציע לכל  מי ששכח לברך את אמא שלו לרגל היום החגיגי לשלוח לה סלסלת אביזרי מין אכילים כי "זה תמיד ישמח אותה".

בחלק השני והמרכזי של התכנית עסק המנחה בתופעת ה"Astroturfing" – השקת קמפיינים של חברות מסחריות תחת המטרייה של ארגונים ללא מטרות רווח, כדי לקדם בסתר אג'נדה נוחה להם. אוליבר הביא דוגמאות למפגינים בתשלום, פרסומות המתנגדות למס על משקאות קלים שמומנו בסתר על ידי יצרניות משקאות קלים ואפילו חשף מקרה בו נציב כבאות העיד בשלושה מקרים על שריפת תינוקת מבעיתה שלמעשה כלל לא התרחשה. אוליבר מכניס את הצופים לתוך עומק מחילת הארנב של חוסר השקיפות של התשדירים הללו מחד, וההשפעה האדירה שלהם על דעת הקהל מאידך. 

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ