גננות מתעללות הן סימפטום הקצה לבעיה רחבה | האזינו

בכל פעם שנחשף מקרה התעללות בגן ילדים, קמה זעקה ציבורית. אבל כשהיא שוככת, שום דבר לא משתנה. האסונות האלה לא קורים סתם כך. הם תוצאה של הזנחה רבת שנים של תחום החינוך לגיל הרך בישראל

לה פמילייה
לה פמיליה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
0:00
-- : --
לה פמילייה
לה פמיליה

בזכות פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות אנחנו יודעים היום שהשנים הראשונות לחיים - גילי לידה עד שלוש - הן קריטיות מבחינת התפתחות המוח, עולם הרגש והאישיות להמשך החיים. הן גם משמעותיות מבחינת הסיכוי לשוויון חברתי. כל זה נחקר וידוע, אז מדוע איפוא שוררת בישראל הזנחה רבת שנים של תחום החינוך לגיל הרך, שמקרי הגננות המתעללות הם רק הסימפטום הקיצוני ביותר שלה?

נועה לימונה דיברה עם פרופ׳ איתי ברגר וד״ר ציפי הורוביץ קראוס, שמסבירים מה קורה במוח בשנים הללו ומה בעצם תינוקות צריכים כדי להתפתח כראוי. שוחחנו גם עם אנשי חינוך מהאקדמיה ומהשטח, פרופ׳ אבי שגיא שוורץ, ד״ר נעמה צורן ומאיה לן, וגם עם ציפי ברנד, האחראית על תחום החינוך לגיל הרך בעיריית תל אביב-יפו, שציינו את הבעיות המהותיות בחינוך לגיל הרך בישראל וגם סיפקו פתרונות אפשריים. האזינו. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ