התשוקה העמוקה לגדול אמני תור הזהב ההולנדי

בראיון מביתה באמסטרדם, מספרת הבימאית אוקה הוכנדייק לטל ניב על סרטה התיעודי "רמברנדט שלי", שבו עקבה אחרי ארבעה אספנים וסוחרים ביצירותיו של גדול אמני תור הזהב ההולנדי רמברנדט הרמנזון ואן ריין

טל ניב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
1
טל ניב

פסטיבל הקולנוע ירושלים נערך השנה, בשל הנסיבות הידועות לכולם, במתכונת מקוונת. לרגל האירוע, קיימו עיתונאי הארץ שיחות מרתקות על קולנוע, מגיפות, מציאות מקוונת ועתיד טוב יותר עם מיטב הבמאים המציגים את סרטיהם בפסטיבל. 

טל ניב בשיחה עם אוקה הוכנדייק, במאית הדוקו ״רמברנדט שלי״

הוכנדייק עקבה אחרי ארבעה אספנים וסוחרים ביצירותיו של גדול אמני תור הזהב ההולנדי רמברנדט הרמנזון ואן ריין (1606-1669), ואחרי התשוקה עמוקה והיחס פסיכולוגי המורכב שפיתחו כלפיו. שיחה על אמנות, זיופים, מקוריות ומיתוסים. 

רמברנדט שלי

הולנד 2019 | 95 דקות | הולנדית | תרגום לעברית, אנגלית

רמברנדט, יקיר לבם של האריסטוקרטים, מושא סקרנותם האינסופי של חוקרי האמנות, יציר תשוקתם של האספנים ונושא למאבקים מתמשכים בין שלל מוזיאונים ברחבי העולם. 350 שנה לאחר מותו של אשף האינטימיות, אומות שלמות עדיין אחוזות אובססיה לציוריו של האמן, ונדמה שכיום אפילו יותר מאי פעם. הבמאית ההולנדית אוקה הוכנדייק, שהתארחה בפסטיבל ירושלים ב-2014 עם האפוס התיעודי המרהיב שלה על הרייקסמוזיאום, יצאה למסע בעקבות העיסוק הבלתי פוסק ברמברנדט וחזרה עם סרט תעודה מרתק ומותח. עמוד התווך של הסרט הוא גבר צעיר ואמביציוזי בשם יאן סיקס ה-11, אספן אמנות הולנדי ונצר לשושלת שהיתה מקורבת לאמן, המשוכנע כי גילה ציור של המאסטר שעד כה לא היה מזוהה עמו.

להזמנה ולצפייה בסרט היכנסו לאתר פסטיבל הקולנוע ירושלים>

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ