הסיבים התזונתיים וחשיבותם לבריאות

גוף האדם אינו מסוגל לעכל סיבים, ובכל זאת הם מסייעים לשמירה על המשקל, לתפקוד מערכת העיכול ולאיזון רמות הכולסטרול והסוכר בדם. הדיאטנית רקפת אריאלי (מפרש קיטשן) מציעה דרך כיפית ליהנות מכל היתרונות האלה עם סלט קינואה, עדשים וירקות מרענן

רקפת אריאלי, דיאטנית אורחת
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רקפת אריאלי, דיאטנית אורחת

כיצד משהו שהגוף שלנו לא יכול לעכל ושהאבולוציה לא עשתה שום מאמץ לשדך בינינו לבינו יכול להועיל לתזונה שלנו, לשמירה על המשקל ואפילו, יש שאומרים, להרחיק חלק מפגעי ההזדקנות? הכוונה היא לסיבים תזונתיים, סוג מורכב של פחמימה שמרכיב את דופנות התא של צמחים ולפיכך קיים בכל מזון שמגיע מהצומח. בעוד שגופם של בקר וצאן מכיל חיידקי מעיים שבתהליך ארוך של התאמה אבולוציונית הסתגלו אליהם ומפרקים את הסיבים, כך שהאנרגיה שטמונה בעשב, למשל, זמינה לפרות, עזים וכבשים, פחות נגישה לבני אדם שאינם יכולים לעכל את הסיבים הללו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ