בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

במסעדות בצרפת יסומנו מנות לא תעשייתיות בסימון מיוחד

על פי חוק חדש במדינה, מסעדות יחויבו לסמן מנות טריות שהותקנו במטבח המסעדה בלוגו מיוחד "תוצרת הבית"

תגובות

החודש צפוי לעבור בצרפת חוק הגנה על הצרכן שידרוש ממסעדות לסמן מנות טריות שהותקנו במטבח המסעדה בלוגו מיוחד - fait a maison, "תוצרת הבית". מנות שלא יסומנו בלוגו ייחשבו ככוללות רכיבים תעשייתיים, או שהגיעו למסעדה קפואות וחוממו בה. כך דיווח "ניו יורק טיימס".

מי שהובילה את המהלך לקידוש האוכל הטרי לא מרוצה מהצעד הזה, התנועה הצרפתית שמטרתה לקדם חומרי גלם טריים ולהילחם באוכל מתועש מעובד וקפוא, דרשה שסימון אזהרה יופיע לצד כל פריט בתפריט שמקורו קפוא ותעשייתי. כל זאת כדי שסקנדל כמו זה שהשתולל באירופה, של בשר קפוא שהתגלה כבשר סוס וחמור לא יקרה שוב; למען השקיפות – בארוחות המוכנות יש חומרים משמרים ותוספים שאין באוכל טרי; ומכיוון שהצרכנים לא רוצים לאכול ארוחות מוכנות שהם יכלו לקנות לעצמם בסופרמרקט.

מוביל המהלך הוא חאווייר דנמור, הבעלים של חמש מסעדות ברובע המארה בפאריז. דנמור מעריך ש-70% מהמסעדות בצרפת נעזרות במוצרים קפואים, ובעיקר בדגים קפואים, אך רק שליש מהן מודות בכך. המאפים אינם נכללים בחוק ההגנה על הצרכן המתוכנן, אף שמחצית מהטארטים, המאפים והעוגות שנמכרים בצרפת נאפים במפעל מרכזי ורק מחוממים לפני התצוגה. 80% מהקרואסונים בצרפת נאפים בצורה זו, טוען פיליפ גודאר, דובר פדרציית המאפיות והפטיסרי בצרפת.

בלומברג

אך המוצרים התעשייתיים והקפואים הפכו למצרך נדרש במטבחי צרפת, בעשור שבו עלויות העסקת צוות והמסים עלו, ומחירי חומרי הגלם נסקו. חברות תעשיית המזון הגדולים באירופה החליטו להתמקד בחדירה לשוק הצרפתי. ב"ניו יורק טיימס" מתואר כיצד נציגיהם מגיעים למנהלי המסעדות עם קטלוגים מבריקים שמכילים אלפי מוצרים – מכבד אווז קפוא דרך נזיד בקר מבושל מראש, לזניה שצריך רק לחמם כמה דקות במיקרוגל, ועוגות שוקולד קפואות שנראות שנאפו במקום. הבחירה במוצר הקפוא והתעשייתי מנומקת באפשרויות לחיסכון, לייעול, להורדת מחירי המסעדה ומשיכת לקוחות חדשים ולהגדלת הרווחים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו