בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עשרה דברים ששפים צריכים לזכור כשאורחים נכנסים למסעדה

כשנמצאים כל המשמרת בחלק האחורי של המסעדה, לפעמים קשה לראות את הלקוח וגם את המלצרים. השפית אדר קפלן-מור אספה עשר תובנות שמלוות אותה במטבח

5תגובות
שפים במטבח
AP

כשאנחנו נמצאים מאחורה (במטבח) ולא רואים את הלקוח, האורח שלנו בעצם, אנחנו הרבה פעמים מאוד חד-מימדיים. רואים רק צד אחד. קל לנו להתעצבן כשלקוח מבקש לעשות יותר מידי שינויים במנות, קל לנו לבקר (ושוב להתעצבן) כשמנות חוזרות למרות שלדעתנו הן היו צריכות לצאת בדיוק ככה. קל לנו להתבאס כשנכנס שולחן גדול בדיוק כשאנחנו לקראת סגירת המטבח. ובאופן כללי - בקרב אנשי המטבח רצות לא מעט בדיחות בנושא.

שפים במטבח
בלומברג

התלבטתי רבות בנושא ולבסוף החלטתי להעלות על הכתב כמה דברים שאולי יעזרו להבין את המכלול ואת התמונה, או בקיצור - עשרה דברים ששפים צריכים לזכור כשלקוחות נכנסים למסעדה:

- כולנו לקוחות, כולנו צרכנים וכולנו גם אוכלים במקומות אחרים, אז לפני שאנחנו באים בביקורת או מתעצבנים, חשוב שנזכור את זה.

- לפעמים, מנות שחוזרות הן אור מהבהב שכדאי לשים אליו לב. אולי יש בעיה של יישור קו בין המלצרים ללקוחות? אולי במנות מורכבות מדי כדאי לעשות תיאום ציפיות? בקיצור, כדאי לעצור, לשכתב לפעמים את התפריט ולהדריך את צוות הפלור.

- הלקוח לא אמור להבין אותנו ולהיכנס לראש שלנו – אנחנו צריכים להבין אותו, לכן אם אנחנו רוצים למכור מוצר (מנות, אווירה, חוויה) כדאי שנגדיר את הדברים בצורה ברורה ופשוטה.

- אנחנו יכולים להגדיר מראש את כמות השינויים האפשריים במנות ואילו – גם פה, צוות המלצרים, חייב להיות מעודכן ולהעביר את המסר הלאה. אם הלקוח רוצה לעשות כל כך הרבה שינויים במנה - אולי כדאי להמליץ לו על אחרת?

- אף לקוח לא בא למסעדה כדי לעשות “דווקא”. אין משברים שאי אפשר לפתור וחשוב לזכור את זה אם ישנם לקוחות שיש להם בעיה.

- המלצרים ומנהלי המשמרת – הם לא האויבים של המטבח, כולנו עובדים יחד כיחידה אחת. אסור לשכוח שהמלצר הוא זה שעומד מול הלקוח והוא זה שעליו לתת את האירוח הטוב ביותר. אפשר להתייעץ איתו ואפשר לתת לו כלים, אבל לא לריב, בטח שלא במהלך בסרוויס ובטח ובטח שהלקוח לא צריך לשמוע אתכם מתווכחים.

- לקוחות חוזרים מרגישים בבית – לכן אם יצרנו מנה ייחודית עבור לקוח מסוים, יש מצב שהוא יבקש אותה שוב. לא תמיד זה אפשרי, אבל אלו הדברים הקטנים שעושים לו את היום ואת המקום לייחודי.

- למרות שיש אווירה מגניבה במטבח, צריך לזכור שהאורחים פה אחרי שהם בחרו לבוא למסעדה שלנו ולא למקום אחר (הרבה פעמים אחרי יום עבודה, הזמינו מקום, נסעו עד אלינו והשקיעו כאן את מיטב כספם) עבור החווייה. הם יכולים היו לבחור גם אחרת, על כן לעולם לא לקחת לקוח כמובן מאליו, גם אם הוא לקוח חוזר.

- אם אנחנו רואים שיש יותר מדי "בקשות מיוחדות" שמקשות על הסרוויס (ללא גלוטן, טבעוני וכו') כדאי אולי לשקול להכניס מנות מתאימות לתפריט, זה יקל גם על הלקוחות וגם עלינו.

- חשוב לזכור תמיד - אנחנו פה עבור ובגלל הלקוחות שלנו וכן - גם כי אנחנו אוהבים את המקצוע. לא באנו כדי להעביר את הזמן ולשחק, אלא כדי לתת שירות ולמכור את המוצר (חווייה, אירוח, אוכל).
 

 

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו