${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הבראנץ' של חצי שירה: החומוס שאכל לימון

אם חשבתם שהחג הזה ישבית את כל השמחות הקולינריות, שירה וסרמן כאן בשביל להעמיד אתכם על טעותכם. כדורי ברוקולי מצופים בקמח מצה משל היו נאגטס מושחתים, ועוד שני ממרחים שהולכים מצוין על מצה אבל לא רק, יסדרו לכם בראנץ' כשל"פ לסופ"ש

תגובות

החג הכי מאתגר קולינרית הגיע אל מפתנינו, מה שאומר שגם השומרים וגם אלו שלא, הולכים לצאת משגרת אכילה. הווה אומר - רצף ארוחות שלא נגמרות, מיליוני מנות עתירות, ואין ספור מצות שיושבות לנו בבטן. כשהתבקשתי לכתוב טור לפסח, החלטתי לשבור את שגרת החג הקולינרית שקצת חונקת את הגוף, וללכת על מתכונים קלים, כאלו שלא נצטרך לגרור את עצמנו על הרצפה לאחר צריכתם. המתכון הראשון הוא כדורי ברוקולי, שאותם אפשר להכין גם עם כרובית או חצי חצי, בלי טיגונים ובמינימום מאמץ. ממרח העגבניות שהולך מצוין עם הכדורים אבל גם סתם ככה על מצה, התחיל בכלל מכמה עגבניות רכות במקרר שרציתי להשתמש בהם, והפך לסיפור הצלחה שהפך ללהיט בקרב כל מי שטעם. חשוב לציין שלא משנה איך תאפו את העגבניות, עם הקליפה למעלה או למטה, בכל מקרה זה יוצא נהדר. החוליה השלישית בבראנץ' הכשל"פי הוא חומוס. כן כן הממרח הכה פופולארי, אך הפעם בגרסה לימונית שווה במיוחד, עם טחינה משומשום מלא, שהופכת אותו לפצצת אנרגיה בריאה.

כדורי ברוקולי אפויים (25 כדורים)

מצרכים:2 ראשי ברוקולי, מבושלים היטב ומסוננים מנוזלים 3 כפות קמח מצה או קמח חומוס2 ביציםקורט מלח ופלפל

לציפוי:מעט קמח מצה 1 כפית פפריקה מתוקה

אופן ההכנה:1. מחממים תנור ל 180 מעלות במצב טורבו. מועכים בקערה גדולה את הברוקולי עד לקבלת למרקם פירה אך עם מעט גושים.2. מוסיפים לקערה את יתר המרכיבים, למעט הקמח מצה והפפריקה לציפוי.בידיים רטובות צרים עיגולים בינוניים.3. טובלים את הכדורים בחומרי הציפוי ומניחים בתבנית אפיה עם נייר אפיה המרוסס במעט תרסיס שמן.4. אופים במשך 25 דקות או עד השחמה.

נראה כמו פלאפל, אבל יש בו ברוקולי. כדורי ברוקולי אפויים(צילום: מירית קרמון אזר)

מצרכים:3 קילו עגבניות, חתוכות לשניים2 כפות שמן זית7 שיני שום1 כפית טימין או בזיליקום טריקורט מלח ופלפל 1/2 כפית צ'ילי חריף למי שאוהב

אופן ההכנה:1. מחממים תנור ל-220 מעלות. מניחים נייר אפייה על תבנית רחבה.2. מניחים את העגבניות החצויות על הנייר ואופים 30-40 דקות, עד שהעגבניות מעט שרופות.3. מניחים את העגבניות האפויות במסננת כעשר דקות להגרת הנוזלים וטוחנים את ביחד עם שאר המרכיבים בבלנדר מוט או במעבד מזון עד לקבלת מרקם חלק.5.  הממרח נשמר בכלי סגור במקרר עד 5 ימים.

יבוא בטוב על כל מנה. ממרח עגבניות צלויות (צילום: מירית קרמון אזר)חומוס לימוני מצרכים:2 כוסות גרגרי חומוס, מבושלים ומסוננים1/2כוס טחינה משומשום מלאמיץ מלימון וחציגרידה מלימון וחצי 1 כוס מים 3 שיני שום1/4 כפית כמון טחוןקורט מלח ופלפל

אופן ההכנה:מעבדים במעבד מזון את כל החומרים עד לקבלת המרקם הרצוי. מומלץ להשאיר את הממרח במרקם גס. מתקנים תיבול במידת הצורך.

המנה המוכרת עם טוויסט משדרג. חומוס לימוני (צילום: מירית קרמון אזר)

*#