${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מבשלים בוורוד: פחמימות זה לא בריא?!

אנחנו אוכלים אותן בתאווה, אבל מתייחסים אליהן כאויבות הציבור - אפרת אנזל מסירה את הקללה מעל הפחמימות, ומזמינה אתכם לאכול, אבל במידה

תגובות

אז מה עושים? אוכלים מעט. זוכרים שפחמימות מורכבות, שמכילות סיבים בכמות גבוהה, משרות יותר שובע. זוכרים שקמח מלא, אורז מלא ופסטה מחיטה מלאה מכילות גם ויטמינים ומינרלים שחיוניים לגוף, ולכן יש בהן ערך מוסף. זוכרים שגם שיפון, כוסמת וקטניות הם פחמימות ושעדיף לצרוך אותן על פני סתם קמח. אבל גם זוכרים שזה לא כל כך נורא מדי פעם לאכול קמח לבן, מנחם ורך, כי נפש שמחה בגוף שמח. ובעיקר זוכרים שכמו כל דבר בחיים – אין שחור ולבן. יש איזון, ועם קצת מאמץ, כל אחד יכול להגיע אליו.

"כריך פועלים" של מטיאס ושמנת חמוצה בלחמניות סלק  שף אביבית פריאל, אוזריהללחמניות סלק ויוגורט:400 גרם סלק 1/2 כוס מים פושרים ממי הבישול של הסלק12 גרם שמרים יבשים1 כף דבש500 גרם קמח ללחם1/2 כוס יוגורט3 כפות שמן זית1 כפית גדושה מלח

1. שוטפים היטב את הסלקים, מניחים בסיר ומוסיפים מים כדי כיסוי. מביאים לרתיחה ומבשלים עד שהסלקים רכים. מוציאים את הסלקים מהסיר ושומרים 1/2 כוס ממי הבישול. 2. מצננים את הסלקים, קולפים ומועכים היטב. שוקלים את הסלק המרוסק – להמשך המתכון נזדקק ל-200 גרם של סלק טחון (כ-3/4 כוס)ממיסים את השמרים במי הבישול, מוסיפים את הדבש ומתסיסים במשך 5-10 דקות. 3. במיקסר עם וו לישה מעבדים את הקמח, הסלק והיוגורט. כשהתערובת הופכת הומוגנית מוסיפים את השמרים וממשיכים ללוש. 4. מוסיפים את השמן והמלח ולשים עד לבצק אחיד ולא דביק.5. מכסים במגבת מטבח נקייה, מניחים במקום חמים ומתפיחים עד שהבצק מכפיל את נפחו. 6. מחלקים את הבצק ל-6 לחמניות או 2 לחמים ומניחים בתבנית האפייה. מכסים שוב במגבת ומתפיחים שוב. 7. מחממים תנור ל-180 מעלות. אופים את הלחמניות כ-20 דקות (ללחם – 30 דקות) עד שהלחמניות הופכות קלות ביחס לגודלן. מצננים מעט ומרכיבים את הכריך.*הערה: אם אתם אוהבים שללחם שלכם יש קראסט, אפשר למרוח אותו במעט חמאה מומסת לפני ההתפחה השניה.

להרכבת הכריך:1. פורסים את לחמניות הסלק לפרוסות עבות.2. מורחים בשמנת חמוצה "של פעם".3. מוסיפים עלי רוקט בנדיבות ומעליהם פרוסת ביצה קשה, מטיאס, טבעות בצל סגול או ירוק, פרוסות צנונית, מלפפון חמוץ וצ'ילי. לעבודה ולמלאכה. כריך פועלים של אביבית פריאל (צילום: דן לב)

ל-6 מנות

לבצק: 500 גרם קמח 2 ביצים + 4 חלמונים (בגודל L)180 גרם סלק מבושל וטחון

למלית הגבינות:200 גרם ריקוטה50 גרם פרמזן מגורראגוז מוסקטמלח ופלפל

לרוטב:50 גרם חמאהצרור אספרגוסמלח ופלפל

אופן ההכנה:1. שמים את מרכיבי הבצק בקערת המיקסר ומעבדים באמצעות וו לישה עד ליצירת בצק אחיד ורך. מכסים בניילון נצמד  ומכניסים למקרר ל- 1/2 שעה.2. במכונת פסטה מרדדים את הבצק עד לעובי של 2 מילימטרים. בעזרת סכין חדה חותכים לריבועים בגודל 5x5 סנטימטרים. 3. מערבבים את חומרי המלית.4. בעזרת כפית מניחים מעט מהמלית על כל ריבוע בצק. מקפלים למשולש, מהדקים חזק בקצוות (אם הבצק יבש מדי ואינו נדבק היטב, מרטיבים את שולי הבצק במעט מים), מחברים את זויות הבסיס ומהדקים שוב.5. מניחים את הטורטליני על משטח מקומח. מרתיחים מים בסיר גדול. מוסיפים כף מלח לכל ליטר מים. מכניסים פנימה את הטורטליני ומבשלים כדקה עד שהטורטליני צפים. מוציאים באמצעות כף מחוררת.6. פורסים את האספרגוס לפרוסות אלכסוניות בעובי 1/2 ס"מ  חולטים את האספרגוס כדקה בסיר עם מים רותחים ומומלחים. ממיסים את החמאה במחבת. מוסיפים מלח ופלפל, מנמיכים את הלהבה ומוסיפים את האספרגוס החלוט. 7. מגבירים את הלהבה של רוטב החמאה. מוסיפים את הטורטליני המבושלים ומקפיצים בעדינות עד שהטורטליני עטופים ברוטב החמאה. מגררים פרמזן ומגישים מיד. *הערה: אם לא מבשלים את הטורטליני מיד, ניתן להקפיאו: מסדרים את הטורטליני על משטח מקומח ומקפיאים. כשהטורטליני קפוא, ניתן לערום אותו בקופסא או בשקיות.  קמח הוא חבר. טורטליני סלק של תמר כהן צדק (צילום: דן לב)

*יעוץ תזונתי: יעל דרור, תזונאית קלינית ופיזיולוגית.

*#