פאולין מבשלת: כריכים לכבוד החזרה לבית הספר

זה הרבה יותר מרק פיתה ושוקולד. השבוע פאולין מכינה כריכים מיוחדים בריאים ומפנקים לכבוד שנת הלימודים שמתקרבת ובאה, עם טל הולצר ומאיר בן דוד   

פאולין שובל, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
פאולין שובל, עכבר העיר

שנת הלימודים בפתח, הילדים חוזרים לבית הספר והמוני הורים כבר כבר קנו שוקולד למריחה. באופן אישי, אני מעדיפה את הכריכים שלי קצת יותר מושקעים. לכן ביקשתי מטל הולצר, השף של יאסו תל אביב, להצטרף אליי להכנת כריכים. טל, איך לומר זאת בעדינות, לא התלהב. אפשר להבין אותו: עם רזומה במטבחים כמו MESSA, רפאל, או אצל רושפלד, הוא ממש לא רגיל להכין כריכים. למזלי, ברגע שהוספתי "בבקשה..." וחיוך קטן - הכל נפתר. נכנסנו למטבח. עמדות העבודה כבר היו מוכנות וכך גם כוסות האוזו שלנו. טל התחיל בהכנת כריך כשהוא עורם שכבות של מוצרלה, ירקות, פקורינו, שוב ירקות וממרח טפנאד כדי לסיים את היצירה. במהרה הצטרף אלינו הסו-שף מאיר בן דוד, שלקח על עצמו משימה כמעט בלתי אפשרית: להמציא כריך טעים ובריא. עם דיוק של מהנדסי NASA, בנה מאיר מה מה שניתן לתאר כ"חללית בריאותית": לחמנייה קלה, פורטובלו צלוי, נבטים וטחינה גולמית, בתקווה שהיא לא תתפרק. חבל שאנחנו לא חוזרים ללימודים (צילום: פאולין שובל)לאט לאט, התחילה להתפתח בין שני הטבחים המוכשרים תחרות אמיתית: מאיר מוציא כריך מלחם מלא, וטל "מפציץ" בג'בטה עם רטטוי. האחד מגיש טוסט מוצרלה משובח והשני משווה עם  סנדוויץ' סלמון. ואז הגיעה התחרות לשיאה עם הכריך של "סבתא צילה". כריך פשוט, מאוזן, עדין, בריא וטעים. "אין על סבתא צילה" הסכמנו והרמנו כוסית לחייה הארוכים.  הכריך של סבתא צילה מצרכים:1 מלפפון חתוך דק1 עגבנייה פרוסה דק 1/2 כוס נבטים 100 גרם פסטרמה עוף פרוסה דק1/4 בצל סגול פרוס דק1/2 באגט 1/2 כוס מלפפונים חמוציםלקרם חצילים:2 חצילים קלויים וקלופים2 כפות גבינת שמנת2 שיני שום כתושות2 כפות שמן זית1 כף מיץ לימוןמלח לפי הטעם

אופן ההכנה:1. מכינים את קרם החצילים: טוחנים את החצילים במיקסר יחד עם שאר המרכיבים של הקרם. תוך כדי טחינה מזלפים את השמן על מנת לקבל מרקם קרמי. מתבלים לפי הטעם.2. חוצים את הבאגט, ומתחילים להרכיב את הכריך: מורחים את קרם חצילים וממלאים בפרוסות של ירקות ופסטרמה, לפי טעם אישי. 3. מגישים עם חמוצים.הכריך של סבתא צילה - לגרסת הדפסהרק בריאות, סבתא צילה (צילום: פאולין שובל)

כריך הבריאות של מאיר מצרכים:1 לחמנייה קלה2-3 פטריות פורטובלו2 כפות טחינה גולמית1 כף סילאן (או דבש)1/4 כוס נבטים 1/2 לימון פרוס דק מאודשמן זית, מלח, פלפל לפי הצורךאופן ההכנה:1. חוצים את פטריות הפורטובלו לאורך וצולים אותם על מחבת גריל עם מעט שמן זית.2. חוצים את הלחמנייה לשניים ומורחים את שני הצדדים בטחינה גולמית. 3. על צד אחד של הכריך מסדרים את הנבטים, את פרוסות הלימון ואת פטריות הפורטובלו. מזלפים מעל כפית סילאן,סוגרים את הלמנייה ומגישים.כריך הבריאות של מאיר - לגרסת הדפסה לא חייבים לאכול בכבדות. כריך בריאות של מאיר (צילום: פאולין שובל)

כריך קרואסון חמאה וסלמון של טל מצרכים: 2 קרואסוני חמאה 2 כפות מיונז1 מלפפון חמוץ חתוך דק1 גמבה פרוסה1/4 בצל קצוץ דק100 גרם סלמון מעושן1 כף צלפיםמיץ מחצי לימוןאופן ההכנה:1. חוצים את הקרואסונים לשניים. 2. מערבבים את המיונז עם מיץ של חצי לימון ועם הצלפים ומורחים על הקרואסון. 3. ממלאים בסלמון, מוסיפים מספר רצועות  גמבה, בצל ומלפפון חמוץ.4. מגישים בתאבון.כריך קרואסון חמאה וסלמון - לגרסת הדפסה

נראה אתכם שולחים את הילד לבית הספר עם כריך כזה (צילום: פאולין שובל)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ